torsdag 22 juni 2017

Vilken dag

 Bara vissa dagar blir så här bra
TROTS att vädret började dåligt  
Först vaknade jag som vanligt .. 
nej inte alls .. för vid 7-tiden blev det toabesök


 Tog tidningen och satte mig  i fåtöljen en kort stund 
SEDAN sov jag till 09.30
Efter frukosten blev det lite pyssel på balkongen
Så lite messande hit o dit med dotter och en annan person
LITE DOKTORN KAN KOMMA  .. ser det om jag är hemma 
Så vid 2-tiden kom en person hit och vi fikade och pratade en stund innan jag
cyklade till vårdcentralen KOLL av blodtrycket som var bättre nu men inte helt bra 
Så hem och möta dotter som skulle hämta julslingan .. JO just det
ALLA sätt är bra utom de dåliga
Bordsdekoration ska det bli
NU ska jag äta .. förut bara ett ägg och det där fika med sockerkaka
SÅ kom jag då hem .. åt min mat
Men när jag kom ut från VÅRDCENTRALEN tog jag detta trevliga kort
IBLAND undrar jag  .. varit där flera gånger .. konstigt  .. FÖRST i dag såg jag dessa
VACKRA BLOMMOR ..  prata om att det lyste upp  denna delen av min dag
Så cyklar jag hemåt
 Fört när jag kom runt hörnet tar jag detta kort  utanför vårdcentralen
Så far jag vidare mot hemmet
Åkt förbi FÅFÄNGAN sommar-fiket där
Så vid ån  .. OJ vad stora kanadagässens ungar var nu
Så en and-hona i ett hav av rödklöver
Så mera klöver och en frökapsel av nåt slag
NÄR jag står där kommer dessa änder travandes mot mig  
Men små vänner  JAG har ingen mat åt er
MÅNGA som matar där annars
OCH NÄR JAG STÅR DÄR  .. RENA TUREN att både jag och änderna klarade sig
FÖR det kom en kille i nästan 100 knyck .. nja  .. men med blixtens fart kom han
SÅ FORT kör man inte där i den svängen enligt mig 
FÖR hade jag kommit med min cykel där .. då hade det säkert blivit en rejäl smäll
MEN nu gick allt bra
MEN JAG HÖR  J Ä V L A F Å G L A R mannen skrika
JA ja .. tur allt gick bra .. men oj jag bara stod där en stund och gapade
 över denna dåre till cyklist
Så  upp samma sväng som killen kom ner  JAG går  .. ganska brant upp
Så uppe vid stora vägen är det ett bullerplank
DÄR VÄXTE DESSA VALLMO
och även dessa hundkex  vackert där mellan vägen och planket
SÅ över vägen .. en liten backe upp
SÅ cykla hela GRUVVÄGEN hemåt
 Det gick ovanligt lätt i  dag
VAR så nöjd med mitt besök hos den trevliga sköterska som jag hade fått
för att kolla mitt blodtryck
SÅN underbar människa  .. så trevligt det var att prata med henne
OCH att min YRSEL varit bort sedan förra besöket hos henne
SÅ bra .. så nöjd jag var själv och så nöjd hon var med mig
OCH jag har promenerat varje dag den senaste veckan
DET hade jag inte ens tänkt kunde ske förut
VAD lite tårar och snack  kan förändra en del
BEKYMMER kan man ha av olika slag
Men det mesta går att lösa
OCH det var det  denna underbara person fick mig att göra
lösa upp vissa knutar
SÅ vad lite YRSEL kan ställa till med men  vad det också kan göra för att 
få någon att bli bra med prat på rätt sätt
ÄVEN om det blev en massa tårar vid vårt första möte där på vårdcentralen
OCH i dag gick jag ut med  en sol ovanför mitt huvud 
Så bra det kan bli 
KRAMISAR du UNDERBARA MÄNNISKA som hjälpte mig till att jag skulle få må bra
 LIVET går att ändra på .. eller man kan ändra sig  med lite hjälp
och mer hjälp kan jag få om jag känner att jag behöver
JUST NU ÄR JAG BARA SÅ GLAD ÖVER ATT LIVET ÄR SOM DET ÄR
KRAMISAR alla goa människor
OM ni inte mår bra ..
 prata med någon som är bra på att hjälpa personer som inte mår bra 
ELLER bara med er VÅRDCENTRAL .. det kan räcka
LITE olika undersökningar .. blodprover  .. röntgen  mm
SOM visade att DET inte var fel på mig .. inte i huvudet ingen diabetes
BARA lite HÖGT BLODTRYCK som är på väg ner  .. JUST NU
 Men jag tar en dag i taget 
JUST NU ÄR ALLT TOPPEN
HEJ SVEJS alla goa vänner DEN SENASTE från vårdcentralen
HEJ DÅ

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar