tisdag 20 juni 2017

Kvällspromenad

Kan man kalla det 
tog en sväng mellan 17,30  - 18,05
 Hade varit gassigt
kakbaket 
Så jag ville röra på mig
DENNA bild precis utanför dörren på framsidan
Tänkte ta badhusrundan .. den tar en halvtimme
om jag går den kortaste vägen
man kan ta lite olika vägar när jag har rundat badet

JA JUST DET  .. vad heter dom nu 
Svänger vid radhusen för att komma över vägen och förbi badet 
Full fart vid badet och fint räd innanför staketet
Badet från baksidan


 Dessa fina björkar är där vid en stor gräsplan som går runt vid badets ena sida
Mitt emot badets ensa sida ligger Hjortenbergsskyrkan
bara gräs och jag
 
Ska bli tistlar
Går en bra bit till  .. mycket ohyra på en del växter
löss och myror
 
Nästan förbi badet  .. går upp i den slänten som är där till höger
NU går jag stora vägen åter en bit till tvärsövervägen borta vid radhusen där jag började
SÅ hem över gräsmattan vid lekparken
fina växter
OCH DÅ blä då anfaller måsarna 
MEN vad nu ingen unge ser jag
Men där landade dom och skrek på mig
DÅ hör jag ungen nån stans i gräset .. där den blåa växten är
Men ser inte ungen
DESSA växter ser jag
så går jag hem över gräsplanen och genom lekparken för jag kom från baksidan av parken
MEN måsarna är fina men dom gillar inte när man kommer för nära ungen
DEN låg väl och tryckte där i gräset
JA ja  så kan det bli
HEJ DÅ
FRÅN en tisdagsmorgon 10,23
HEJ SVEJS
SKA GARNERA KAKORNA I DAG 
och kanske till ICA
Så en hel del disk att ta reda på

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar