onsdag 28 juni 2017

Onsdag 28 juni

Strålande sol i dag
Dagens fina väder
28 grader på solsidan och 17 på skuggsidan

NU blommar snart min fina pelargon som min dotter tog hem från Skövde
för snart tre år sedan då hon var med och rensade lägenheten efter
att min mamma gått bort  nästan 90 år
Alla pelargonerna är på g .. en del utslagna andra många knoppar i
Kunde bara inte låta bli att köpa några nya assietter
till min frukost
DET blev 4 nya pajer i går
utan skal .. men det blev tomat och basilika i crème  fraichen
då jag glömde köpa vanlig och hade denna hemma
men så gott det blev  .. och broccoli i 
I måndags blev det uppgrävning och bortforsling av bänk i lekparken
SÅG när han svängde  .. den var väldigt svart .. men klart
fåglar under alla träden och sav från träden 
så blir dom fula med tiden
JAG säger att den kvittrade men någon sa att
Koltrasten sjunger 
KAN så vara men jag säger kvittra ändå ibland 
just där var det några torra träd mellan allt det gröna
SEDAN tog jag en sväng i skogsdungen
Mötte många såna här  på stigen
Och en skata som  just flög upp i ett träd och började putsa sig
Och pionen borta vid HSB-rundeln blommar så fint
Det har blivit lite nya kattmöss
MIN Runda blev lite hjärtlig då i måndags  44 minuter
DÄR åker min dotter o måg hem .. dom kom på besök
och vi fikade
Då är det tisdag
Så gick jag till ICA  .. där har dom byggt om lite spelhörnan är lite mindre
och lekrummet för barnen är vägg i vägg med spelhörnan nu 
den har dom flyttat .. men det är dörr där  vid sidan om
Den rundan till Ica tog 1 timme o 30 minuter med stopp vid snackbänken men vid den inre då
 
DET blåste som bara den då så det var inte skönt på den andra snackbänken
Fick ju mina veckotidningar 
och hittade detta recept på ingefärsdryck .. set ska jag testa
för det sägs att min mage kanske kan få bättre balans 
och att jag kanske kan slippa min hårda avföring
TESTA skadar ju inte



I DAG blev det lite rörigt 
hit o dit
för jag la in tisdagens bilder på måndag
Men tror det blev en bra blogg ändå 
HEJ SVEJS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar