onsdag 21 juni 2017

Onsdag 21 juni

HEJSAN alla vänner
Både dom jag känner eller inte känner
TISDAG 
 JA då var kakorna garnerade och klara för leverans till min dotter

MEN UNDRAR vad som hände med det där
Skulle färga den vita chokladen med grönt  -- Men det blev bara en konstig röra
Kan det vara för att chokladen var för varm .. färgade ju med rosa för en del år sedan

NU använde jag DET STÅR VIT BAKCHOKLAD på denna
Har för mig att det var vit BLOCKCHOKLAD jag använde förra gången
KAN vara det som är felet och att det blev lite för varmt
JA JA .. STRUNT SAMMA just nu det fick bli som det ska var
NÅGRA med grönt emellan blev det
Så blev det Ica-rundan som jag ändrade till Coop-rundan
och så Blomsterlandet
Pionen är så fin där vid HSB-svängen
HANDLADE det jag skulle .. så på hemvägen mitt för OK-Q8 så vid nån typ av
värmecentral eller  vad det är .. var dessa kajor .. alla syns inte
TROR det var ekollon eller nåt dom åt .. 
för det är små ekar där vid sidan om detta lilla plåthus
Två där
Flera där från andra hållet
DOM flög när jag gick förbi  .. men var snabbt åter nere på marken 
Så det blev ett kort från det hållet


Full fart på fåglarna .. men varför ska det ritas på alla väggar
LITE fel ordning  .. tog detta när jag var klar att gå hem
OCH blåste gjorde det som bara attans
På hemvägen blev det en kort stund vid den inre snackbänken
SIXTEN var sur .. för måsarna var dumma  .. så gillar han inte solen 
så han kröp under en av bänkarna där
Sixten är sur i dag
Mina "husdjur" fick sällskap av en ny vattenkanna och två STJÄRNÖGA
köpte två för ett pris  .. så bra det blev
Så blev det lite av en FUSKLUNCH  eller vad sägs om detta  
Bättre än inget alls
FESTISEN  var bara tvungen att köpa en  .. så länge sedan jag drack det
Kul-kexen  .. smak köp  tog några då .. goda

NY DAG ONSDAG
NU är det fint på balkongen  .. pelargonerna börjar blomma
ENA halvan av min lilla balkong
ANDRA halvan  .. med många knoppar i SKÖVDE-pelargonen  .. den i svarta krukan
ETT MAMMA-ARV  Sitt "hörnan"  är mitt för där
 Så skott i den andra som växt till sig  flera sorter där 
men ett skott från Skövde-pelargonen som blommar .. den ROSA
SÅ Bellisarna som jag köpte tidigt i våras  .. dom blommar som bara den
MEN den vita  där är det en del som blommat över .. 
och dom fröar av sig och hamnar på golvet
MASSOR av vita små strån
Ja så blir det
 
FINT väder men blåser som attans i dag .. 14 grader då för 1½ timme sedan
24 då på solsidan
Så 4 lite lurviga är klara
HEJ SVEJS för denna dag
                 Snart midsommar  .. fd grannens koloni .. för några år sedan .. så fint där då
                                                               Inte varit där än i år

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar