söndag 11 januari 2015

11 januari 2015

½ snöstorm här i dag

Sista dagarna har varit röriga .. både vad gäller vädret och här hemma ..

Fredag blev det akut .. nästan till ögonkliniken .. haft strul med ena ögat ..

Glaskroppen är det fel på .. så det far svarta sträck och "tussar" förbi ..

MEN ingen fara .. det får man tydligen leva med .. det var nåt med äggvita som finns i ögat som skrumpnar ihop .. Så frågade jag om operationen av starren på vö .. den var bortslarvad .. men nu ska dom kolla varför .. så hoppas det blir det snart .. då kan ögat bli bra om dom fixar det andra också ..


DET blev några bilder på dit och hemvägen från lasarettet 9-1

FY ATTAN vilket väder det är i dag .. 11-1


Tog detta i går kväll .. då hade det snöat nästa hela dagen ..

på kvällen var barnen ute och lekte .. åkte pulka det finns en liten kulle där dom kan åka .. så var det två killa som gjorde en snögubbe ..

Tog kort med nattfoto med kameran .. och fick zooma en del för att se vad det var dom byggde .. lite söt där i mörkret ..


Frukost i går .. mina kattmöss som jag nu satt fart med att virka igen .

SÅ min Amaryllis ..

I GÅR MORSE ringde telefonen ............ från en blomsteraffär ...........

oj vem ville ge mig blommor .. hade en aning ..


........... det var denna fina bukett som kom några timmar senare .......

FRÅN fd grannens barn .. för att jag hjälper deras mamma Christa ..

.. nu ett tag har det varit strul med ett telabonnemang som blev pålurat .. så hjälper jag henne med lite annat ibland .. nu var det juldekorationerna .. upp och ner .. så bara lite små pratstunder ibland ..

Det är lite längre att gå nu .. förut var det bara in genom dörren .. sedan över gården .. nu 15 - 20 minuter .. promenaderna är ju inte fel .. men med min FIBROMYALGI så passar det inte alltid lika bra .. så det blir inte lika ofta småprat som förut.. men telefonen finns ..

Sitter och lyssnar med tv bakom ryggen .. Lars Kristers spelar lite då och då .. nu prat med dom .. härliga killar ..

NU är det bra för denna gången ..

HEJ SVEJS ..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar