lördag 3 januari 2015

3 januari 2015

  Ja tredje dagen detta nya år är här ...
I går blev det en promenad till Coop Forum för att inhandla en ny VATTENKOKARE ..
och det följde med en Kaffebrygagre också ..
JAG var inte nöjd med den jag hade ..
Lite annat kom med hem ..
OCH stövlarna åkte fram .. HADE nästan glömt bort att jag hade dom ..
SKÖNT att ha när det är slaskväder.. och det var det delsvis i går ..
I går vid COOP Forum .. den ena flaggstången höll på att lägga sig i stormens Sveas armar .. eller .. det hade kunant hända saker där .. men tre killar räddade det hela med att lägga den ner .. fästet .. det var löst i marken .. det blöta vädret och blåsten hade väl oraskat det ..
NU HÄNDE inget som tur var ..
.............................
I dag hade jag och namne tänkt att gå på NYÅRSREVYN ..
men fanns inga bra platser.. så vi avvaktar till nästa vecka ..
.............................................
I GÅR FICK JAG ETT TREVLIGT SAMTAL .. från fd grannens DOTTER
ÄNTLIGEN har 3 gett med sig och ska häva det där abonnemanget .. som hon och delvis jag blev pålurade för 1½ månad sedan så på
MÅNDAG ska vi gå och lämna åter telefonen som dom gav oss då ..
JA JA .. dessa butiker .. vissa är inte värda att kallas telebutiker
DENNA butik är en butik med flera teleboga som dom är ombud för ..
MEn att lura folk .. helt sjukt ..
MEN SOM SAGT .. det går att få rätt även om det tog sin lilla tid ...
............................................................................................................
I går kom ett mejl ..
Så nu åkte garnkorgen fram .. NYA kattmöss ska virkas ..
TRE kattmöss blev det i går kväll .. startade då med den nya sändningen som ska bli ..
OCH det ska komma åter lite "nya " garner .. som dom samlar ihop ..
KATTHEMMET i NORRTÄLJE .. dit dom flesta mössen går..
SLUT var det meddelandet som kom .. så korgen åkte fram lite tidigare i år än det brukar bli .. MEN detta arbete är såååååååååå roligt ..
Dessa virkades i november ..



SOL och lite moln och blåsigt i dag 4 +grader
................................................
DAGENS ORD PÅ VÄGEN .. Man borde njuta av småglädjorna lite oftare
HEJ SVEJS och GOD FORTSÄTTNING på detta år ... 2015

4 kommentarer:

  1. Så söta kattmöss. Har en vän som stickar såna till mina missar som älskar leka med dom.
    Önskar dig en fin fortsättning.
    Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. GOD fortsättning .. ja dom är poppis.. mössen .. om det är kattmynta i dom .. virkat 8 st i dag söndag ..

      Radera
  2. God fortsättning till dig också. Kan tänka mig vilket bolag det är. De är rent ut sagt idioter. Snacka går ju men sedan. Håller mig ifrån dem trots att de på något sätt kommit åt mitt mobilnummer så jag fick ett par handskar till mobilhandskar i födelsedagspresent, klart jag hämtade ut dem ändå. Ja ja ja.

    Här är det -2 idag och solen skiner och blåsten blåste bort.

    Kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. JA du .. här i stan är dom helt konstiga.. går inte att prata med dom.. när man vill få ett vettigt svar ..

      Radera