lördag 24 januari 2015

24 januari 2015

NU är det vinter

PÅ riktigt ......

I förgår var det bra väder även om solen inte var framme .. då tog jag en Ica promenad ..
i snön gick jag då ... skönt var det då ..

I går Gick jag samma runda men bara för att posta ett brev .. och så var det studiecirkeln
jag skulle på .. då var det S K I T - kallt för det blåste fast då var solen framme ...

TOG en annan väg än jag brukar .. vändplanen där huset slutar.. en skogsdunge där .. så kan jag gå ner där till bakvägen .. den som jag normalt tar .. MEN nu fick jag pulsa .. det var inte skottat .. för det kan dom inte ta med troktorn .. och folk trampar upp en stig .. inte många som går där tror jag .. men några bra bilder blev det ...

Här är förmiddagens bilder i går .. innifrån .. från köksfönstret först ..

SÅ en bild på andra lädden från balkongen in mot lekparken som ligger till höger här ..

SOLEN kom till sist i går .............

Så tog jag då min promenad .. som inte alls var skön i går .. blåste ..

I dag blåser det värre .. skönt att vara inne ..

Bild två och 4 är uppifrån Ullas lägenhet på väning 5 .. samma skogsdunge .. går den vägen ibland till ICA .. eller så tar jag den hem ...

Bild 3 det är från ANDRA sidan motorvägen där MAX ligger och

PAUL JUNGS HAGE det stora köpsentrat .. där bla JYSK .. och RUSTA ligger och CITY GROSS med flera andra butiker ..

Bild nr 1 .. då är jag nästan framme hos ULLA .. tre olika träd med snö på .. ett varuhus som säljer verktyg ligger där vid den vägen ..

Så här såg det ut dagen innan när jag tog min TVÄRSÖVERVÄG från ICA .. tog den vägen fast jag visste att det var mycket snö .. fick krypa under en del snötyngda grenar ..
Så framme vid gatan .. då blev det knepigt att komma över plogvallen .. men det gick ..
här är det precis innan .. en hel del snö där..

OCH två väskor med mat hade .. Men hem kom jag utan bekymmer ..

På vägen till Ica träffade jag denna person ULLA ..
där var jag och några till på Studiecirkel i går..

Alla sätt är bra utom dom dålig .. Men här har jag vänt bilden ..

Utan egen penan kan man fota .. när det är dags för nästa möte ..

UPPLAND är det vi läser om ..

Så Patricias notering och hennes jobbtider .. dom tog jag bara på skoj för hon sa nåt om fin bård .. och det är det .. och på framsidan har hon sitt namn ..

I dag har jag bara slöat .. eller inte .. diskat det som inte jag vill ta i maskinen .. kokat ett blomkålshuvud .. tog några bitar ..

VATTNAT alla mina blommor ,, VIRKAT en kattmus hitintills .. och löst lite korsord ..
NU är klockan nästa 3 denna blåsiga LÖRDAG ..

HEJ SVEJS .. tills nästa gång ..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar