fredag 16 januari 2015

16 januari 2015

Vissa dagar blir bara för mycket ..

Så var det i tisdags .. Vaknade tidigt .. för att    jag ville lyssna på en sak ..

....................................................... Skrev detta på Facebook den 14-1

DÅ är första datapasset klart för nu .. Frukosten avklarad .. tidningen läst .. ögonen droppade två gånger.. måste det med 5 minuter emellan.. olika sorter.... då är det badrummet kvar .. men först bara slöa en stund framför tv-en .. det går lite sakta i dag .. MEN är nöjd med gårdagen .. sitter bra även om denna stol är lite hårdare än vad mina andra har varit.. men helt ok .. Ska justera ryggstödet lite .. det måste jag göra med skruvarna .. tar det nån gång under dagen .. då ska jag vända stolen uppochner på bordet i köket.. det var lättast .. så hade jag den när jag skruvade ihop den

Skrev detta dagen efter den där jobbiga tisdagen ..

Vaknade tidigt för att lyssna på TV4.s morgonTV 08. 50 för då skulle Cecilia från katthemmet prata lite.. det var en telefoninterjvu den var väl ok men kort.. .. SÅ Var jag och handlade den rundan tog längre tid än vanligt.. lite fram och åter .. höll på att missa apoteket ..

Så var städtjejen redan där när jag kom hem en ½-timme tidig.. det brukor hon vara .. hade jag inte missat apoteket.. så hade jag varit hemma i tid.. så vänta på att få en hylla uppborrad två skruvhål till den ..

MEN se han kom inte .. ringde.. skrivit på fel dag.. kom i onsdags om sas.... SÅ på kvällen kl, 18,00 kom dottern .. då blev det en sväng till JYSK och hämtade en stol som jag beställt..

DET gick lättare än beräknat .. hemma före 19,..

Så onsdagen var jag asatrött .. stolen fick jag ihop på kvällen innan

Paketet i hallen 14,6 kg som det står där ...

Delar var det många

MEN se .. jag har inte tummen mitt i handen .. van att montera saker ..
BARA kroppen som inte orkar nu för tiden .. FIBROMYALGIN
 är bråkig med mig.. vissa dagar mer än andra ..

I dag torsdag 16-1 åkte fotstödet på .. det har hängt med från andra stolar ..

FÖR se det behöver lilla jag ha ...

I går blev det en sväng till FD grannen för se någon hade hjälpt henne stänga av ljudet .. när dom övade i kören .. och se .. det kunde hon inte ändra tillbaks .. och det tänkte inte tjejen som hjälpte henne.. ATT hon inte kan göra såna saker med telefonen .. men jag skulle ändå ner på stan.. så det blev en sväng dit .. in i menyn på telefonen och ändra tillbaks..

SÅ en FIKA hos KARIN och vårat SNACKSAMTAL som vi brukar ha då ..

Dagens arbete .. och lite annat .. ska limma in lite recept..

Vardagen .. blommorna som jag fick för en vecka sedan .. rosorna har hamnat i en skål ..
Så tulpanerna som jag köpt till mig själv..Lurvasen blommar också ...

OCh virkningen är på gång .. mest hela tiden ..

JUST det .. så blev det när hyllan kom på plats .. DEN skruvade jag upp själv
killen borrade bara hålen .. det har jag väntat och grynnat på ett år snart ..
NU hade jag bestämt mig.. och där är den ..

NEJ nu orkar jag inte mer i dag ..
 
DAGENS ORD PÅ VÄGEN ..

HEJ SVEJS ....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar