torsdag 1 januari 2015

NYTT ÅR

Nya saker kommer väl att hända ..


Tar den första dagen först .. den är lite trist i dag ..

Mulet nästan hela tiden .. 3,4 grader och ½ storm har det varit..

DENNA vinterbild är väl mysig.. den är tagen för några år sedan en bit utanför staden ..
var där med fd grannen .. på ett kort besök .. det ligger en vinbutik där .. jag dricker inte ..
men grannen gjorde alltid lite eget vin .. och hon lånade en grej att korka flaskorna med ..

MEN nu har hon slutat .. åldern tar ut sin rätt brukar man säga..

HON fyllde nyss 87 år ..

OCH i dag skulle en annan granne ha fyllt 90 år .. hon bodde på ett äldreboende dom sista 4 åren .. eller är det 5 .. men som sagt .. hon är borta nu ..
Nästan 90 år tre månader före gick hon bort ..

Min mamma gick bort 2½ månad före sin 90-årsdag i augusti 2014 ..

Två andra personer gick också bort förra året .. så det blev ett tufft år..

Så nu får jag ta nya tag .. Många bra minnen finns det ..

VÄNNEN och jag skulle handla en stol på JYSK häromdagen .. rea .. slut just då .. men fick den för reapriset om jag beställde den .. ½ priset .. så jag får vänta en vecka ungefär .. MEN jag ska inte använda armstöden .. dom är bara ivägen ..
och den fanns bara i den blåa färgen .. så då fick det bli det  .. JAG satt bra i den  ...

OCH blä MIN vattenkokare pajade JUST i dag .. så jag får gå till ICA i morgon och köpa en ny gillar inte att mikra vattnet .. och på spisen .. det tar sin lilla tid .. det fick jag göra förut ..

OCH en  lunchmacka blev det .. nej två ..

Skinkmackor .. framför tv-n .. JA jag vet .. man ska inte äta där ..

men se det gör jag ändå ..

Då far man ta nya tag nu .. det är nytt år

2015 .. komma ihåg att skriva rätt årtal och datum.. första dagarna brukar gå bra ..
sämre lite längre fram ..  men det  går nog bra .. det har det ju gjort alla andra år ..

HA NU ETT BRA NYTT ÅR .. 2015 ...

HEJ SVEJS ..........

2 kommentarer: