tisdag 6 januari 2015

6 januari

TRETTONDAGEN

Röd dag brukar man kalla dessa dagar som är röda i almanackan

DOM har legat tätt denna jul och nyårshelg .. Söndarna var ju där också .

I går blev det en stadstur .. lämnade åter FD grannens telefon ..
nu är detta telefonabonnemang ett minne blott ..

Här går jag förbi på väg ner mot staden ....

OCH denna söta lilla KUDDE fick jag med hem som en sen julklapp
och TACK för hjälpen med telefonen ...

OCH JULGRANEN är kvar än .. men ingen snö ..

FAST i natt har det kommit ett puderlager som är på marken ..

-2,8 garder ...

10 nya kattmöss + 10 i lådan .. och 3 som jag virkade i går kväll .. 2 till ..

sedan stoppas och sändas iväg till Norrtälje Katthem ..

DÄR var bara slut kvar .. ....

DÅ ska det bli en sväng till staden och grannen igen .. telefonen troligen avstängt .. ingen kontakt fick dottern .. Så det ska bli en promenad .. med rätt skor i dag .. för mina slask allvädersstövlar .. går jag inte bra med .. måste nog ha en annan sula i dom .. det glappar lite .. eller en extra strumpa .. får testa .. vilket som blir bäst .. Men dom är ju tänkta att ha när det är slaskväder ..

LETADE efter ett kort i går.. hittade detta .. en snigel på ögat .. nej på tummen .. men när och var jag tog detta är jag osäker på .. tror det kan vara hos Karin på hennes balkong ..

DEt som jag letade efter .. det hitatde jag inte då .. får leta igen ..

NU ......... HEJ SVEJS ..........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar