måndag 26 januari 2015

26 januari 2015

HEJSAN alla vänner här på sidan ..

I helgen har det varit .. TV .. virkning .. och lite korsord ...

Kattmössen förökar sig mer o mer .. 60 i lagerlådan nu och 3 på skrivbordet .. 
när det är 10 st .. fotar jag och lägger dom i lådan .. ibland fotar jag dom ändå ..

DAGENS SN hade sin egen stil i dag .. så som den har ibland...

Kallt o varm .. ute o inne ..

Dagens väder ocn snön på cyklarna i går .. och en talgoxe i trädet utanför köksfönstret ..
men den satt i toppen .. så jag fick zooma för fullt.. .. så det blev som det blev .. väntade ..

inte ville den komma ner ..

I helgen har jag virkat upp en massa små udda nystan .. är garnet för tunt så tar jag två ..
det gör jag ändå ibland .. melerar .. gör så ibland ..

DET blir många små udda nystan .. denna burken var full innan helgen ..
nu nästan tom .. tommare än på bilden ..
DET blev dom tre sista som jag virkade i går kväll ..

Här är några blandade av dom udda garnerna ..

Här en del andra av dessa garner .. nu är det andra nystan på gång..

DET blev denna .. den är stoppad o klar .. lägger några som är klara i min lilla burk ..
ifall att det är någon som vill ha .. då är det bra att det finns några klara för leverans..

DET ska bli .. eller jag måste gå till ICA .. för se det ..........................

MAN INTE HAR I HUVUDET .. DET FÅR MAN HA I FÖTTERNA ..

och jag glömde grädden .. ska göra FALUKORV i ugn ..

Vännen kommer i morgon .. och både han och jag gillar HUSMANSKOST .

SÅ då ska jag ta med mig en del tidningar till ZOOBUTIKEN .. dom anväder tidningar för att slå in fiskarna och växterna .. när det är kallt .. så till katt och hundskålar eller annat som är ömtåligt ..

FISKARNA ligger i påsar med vatten som är knutna som avlånga ballonger ..

OJ VAD jag har sparat SN under alla mina år som FD ZOOHANDLARE med sambon .. så när det tog slut .. Butiken såldes .. så fick LOPPISEN tvärs över gatan .. men med flytten för drygt året .. så har jag kastat .. så flyttade Zoobutiken före jul granne med ICA .. dom ligger på var sin sida om PARKERINGEN ..

SÅ då tar jag vänstervarvet i dag .. hem går jag högervarvet .. ibland blir det tvärtom .. och ibland kan jag ta TVÄRSÖVERSVÄGEN .. men nu för mycket snö .. och det går inte med DRAMATEN ..

DEN är nu lastad med tidningarna ..

HEJ SVEJS för i dag ....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar