fredag 30 januari 2015

30 - 1 - 2015

F R E D A G i dag

Det kom ett tunt lager snö i natt

Först månen i går em.. 15,35 och på andra sidan huset molnen med ett flygpnassträck ..
ser dessa plan ofta.. när jag är på balkongen .. MEN är inte där så mycket denna årstid..

DAGENS SN .. vår tidning .. i morse var killen slö .. eller han kanske var sen ..
så då fick den bli hängande i luckan där ..

OCH den lilla snön som kom i natt nån gång .. men nu är den bort ..

5+ där på solsidan ... framsidan av huset ..

 DET får räcka så här i dag ..

HEJ SVEJS ..

KOM på en sak ..

DETTA är ett minne som kom fram när jag läste ett inlägg alldeles nyss..

På FACEBOOK ..
DÅ kommer jag på en sak som hände för snart 50 år sedan .. vi bodde på landet hade en tax .. jag tappade ett Mariekex som min dotter skulle få .. det rullade på golvet.. stående.. och Daisy.. taxen tog det i rullen och åt upp det .. så jag fick ta fram ett annat till min dotter..sedan skulle hon ha sina kex och ta dom i rullen .. roligt tyckte både tax och barn .. .. för hon fick också ett kex då och då..


vilka minnen som kommer fram ibland


DET var denna bild som framkallade detta minne ..
en vän på FB hade tappat sitt piller som rullade iväg..

JUST som jag ska avsluta .. kollar ut  snöar det för fullt..
slutade nästa lika fort som det kom .. och solen är framme


  HEJ SVEJS ..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar