måndag 13 april 2015

Bilder och lite annat

I dag var det lasarettsbesök ..
Trodde jag skulle få gå i regnet .. men solen kom innan det var dags att gå .. 08,45 .
Hemgången blev lite småjobbig  .. men hem kom jag och några trevliga bilder kom med  ..

Vår-Blommor är det i massor överallt nu ..

HAR inte så långt kvar hem .. går genom ett villaområde  ..

Måsar där också .. denna trippade fram och åter .. flög när det kom en bil ..
kompisen satt på en lyktstolpe ..

Men oj .. det hade jag inte trott .. den var framme ända vid främre husknuten .. blev rädd för mig .. JAG  smög lite .. kanske den var där runt hörnet  .. inte  ... men r i skogskanten i slutet av den villatomten  .. zoomade för fullt och hoppades på att det skulle bli bra kort ..  inte helt fel .. tar ett kort till  ..

DÅ tittar den på mig  ... muren är den vid gatan .. och hela husets längd och lite till är det bort till skogskanten där RÅDJURET står..

Pärlhyacinter vid en stenmur  .. på trottoaren ....

Så bara en liten bit kvar så är jag hemma  ..... sätter mig och vilar  .. nu har jag ONT i baken .... NU börjar det kännas .. det som doktorn sa ..  och det känns som jag vill gå på toan hela tiden .. men det mesta av detta släpper på nån dag  ..
JAG har fått gummiband om ett par hemorrojder .. bättre än operation  .. men det kunde göra ganska så ont nån dag  ..
Och  ont gör det .. skulle sova en stund .. gick inte bra  .. sitta i fåtöljen gick inte bra  .. ligga .. blä så här mitt på dagen  .. tog en Alvedon .. hände inget  .. tog en till en stund senare .. nu känns det skapligt ..
TAR en fika .. då får jag besök på balkongen  ...
OCH den inspekterade  fågelstugan som jag har där  .. med frun .. eller om det var tvärtom .. två var det ..   Jag  försökte sova igen ..
Men  det gick inte bra .. jag var uppe vid sju i morse .. inte min tid .. nästan 1½ -- 2 timmar tidigare än vanligt ..
Så då satte jag mig här en stund .. 
Vännen kommer lite senare .. då ska det bli lax och stekt potatis ..
HEJ SVEJS ..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar