måndag 20 april 2015

HJALMARS DRÖMREVY ...

HEJSAN ...
I går var jag världens tröttaset människa men gladaste ändå
JAG har ju FIBROMYALGI .. och sitta länge är inte min grej .. två timmar dit .. MAT när vi kom fram .. så revyn 3 timmar med paus.. så hem också .. Först blev det en förrät med lax .. sedan fick man välja ur buffén vad man ville ha .. detta blev min mat ..

FÖR i lördags var jag och vännen till ÖREBRO på en toppenrevy .. DET var en kombinerad födelsedagspresent och julklapp till min vän .. han fyller 73 år den 10 maj .. och i lördags så åkte vi på denna revy .. var på en annan liknade förra året .. då med sånger på SLOTTET ..
SÅ upp på BALKONGEN där vi hade våra platser .. DET blev bra platser.. 1 o 2 .. första raden .. så vi såg väldigt bra ..
NU startade det ..

Lite svårt att ta bilder.. för det var lite gränsfall med avståndet och ljuset .. Hjalmar i drömmarnas värld ..

Sticka o virka.. den låten den kände jag igen

Roland är en favorit.. Killen spelade den rollen bra ..

DENNA KILLE .. han kunde använda en rockring .. OJ OJ säger jag bara .. man blev helt förtrollad när han for runt där med ringen ..TOPPENNUMMER

Vad var detta .. kommer inte ihåg.. mot slutet.. jo.. han skulle ju berätta lite om sin Hulda ..

DET var denna bliden jag skulle ha .. Memoarerna .. men den kom tidigare ..
så där kom dom i fel ordning ..

Avslutningen kom .. ALLT varit så trevligt.. kan inte visa allt här..

Vem tar vem .. med Lillbabs .. Gjorde dom bra ..
DET var denna REVY .. den kan man se om .. om man vill .. för reseledarna hade sett den 3 ggr .. och alltid några små ändringar .. bla Ingemar Stenmark .. från Let´s Dance .. den parodin var också bra .. liksom hela revyn .. Trist med att en del bilder blev inte bra .. ibland gick Blixten på ibland inte .. MEn jag och VÄNNEn var TOPPENNÖJDA .. även om jag sov bort hela dagen i går .. nästintill .. vännen var trött .. och på kalas i Norrköping .. ett barnbarn fyllde år..
MEn man glömmer nästan lika fort .. så kommer man på en del .. bland annat SLATAN som visade lite mode..

DENNA revy eller en ny kommer i höst .. bara lite för mycket pengar .. men det var det värt ..

FÅR ju inte glömma DENNA underbara Artist GUNILLA ÅKESSON
HA NU en bra dag .. svårt att visa allt.. men lite bilder fick ni se här ..
Kan rekomendera denna revy elelr någon annan av HJALMARS revyer ELLER NÅGOT med PETER FLACK .. för det sägs att han inte tänker hålla på så länge till .. han är ju runt 70 år nu ..
HEJ SVEJS för denna gång ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar