torsdag 16 april 2015

TORSDAG .......

I går var det promenad igen
Till och från lasarettet

GRÖNT o skönt  Bild 1  det blommar på väg till lasarettet .. och vitsippsbacken ..
där var det vitt och fint  .. och vid ån var det grönt

FRAMME .. väntar på hissen .. så en liten bit är det kvar ...
fin målning på väggen mittemot hissen

DÅ blev det en del undersökningar .. detta .. satt så i fem minuter ..
SEDAN gult i ett öga .. rött i det andra .. för att kolla hur tårarna rann och om det fanns sår  .. såren fanns inga .. det var bra ... men inte det övriga ..
Vissa saker får man leva med .. ja ja .. så är det .. DROPPA droppa och droppa igen ..
många gånger om dagen .. TRIST .. men så är det .. kan inte ändra på det ..
delvis ålderstecken .. en del  får det bara ..

En av alla gångar jag gick i  ....... nu på väg till apoteket ..

Utanför gången det omtalade lasarettsbygget är på stillestånd just nu ..

FÅGLAR av alla slag letar bomaterial ..

Och äntligen är denna bro på ombyggnad .. den har varit avstängd ett bra tag nu .. så det  har blivit en del omvägar .. om jag vill gå till mina vänner .. var denna väg toppen att ta .. men hela vintern och lite till .. har det inte gått ..  men nu kan jag ta den vägen  .. skönt .. snart i alla fall ..

GRUPPBOENDE  i markplan .. eller varför .. kan det vara att dom sågat ner några träd ..
för det har rensats i området ..

OCH en and som hade JYMPA i åkanten .. men tog jag den på dit eller hemvägen  . det var frågan ..  kan nog kolla i albumet hur bilderna ligger .. då vet jag .. men tog änder där både dit och hem .. Kan nog lura er lite hur jag vill  .. hi hi ha ha .. men jag luras inte .. kan byta plats med bilderna ändå .. om det passar bättre i mitt skriveri  ..
MEN denna .. det är jag säker på .. den satt där både på dit och hemvägen .. på ditvägen ville jag inte ta kort .. men när den satt där på hemvägen  .. då blev det kort .. UNDRAR om den suttit där hela tiden .. nästan 2 timmar i så fall ..
Ditvägen var skön även om det blåste lite .. hemvägen  .. skulle ringa vännen .. när jag kom ute .. regnstänk på mig .. blä .. han var på sitt äventyr  .. så jag går hemåt .. nu kommer det mer regn .. .. men ändå inte mer än att det är skönt att gå ..  traskar på .. men inte skönt med blåsten .. nej .. nu regnar det lite mer  .. och det tar en ½-timme att gå hem .. en dryg kvart kvar  .. så jag skyndar på stegen ..  trist att gå i regnet .. men det är inte av värsta sorten .. så ok .. och hem måste jag ju  ..
NU äntligen är jag hemma .. klockan är  nästan 4 denna eftermiddag ..
Vilar en kort stund ..  mat mat mat .. är vrålhungrig nu trotts grötfrukosten på morgonen  .. DET får bli en äggmacka  och en knäcke med sill på   .. så kaffe till det .. OJ så skönt och gott det var med mat  ..
Sedan blev det lite lite koll på facebook och lite e-post som hade kommit .. BARA reklam och skräppost    .. blä för detta  ..
NU är det slut med skrivande för denna gången  ...
På LÖRDAG åker vännen och jag buss till ÖREBRO och Hjalmars drömrevy med mat  och skoj ..
HEJ SVEJS

2 kommentarer:

  1. Mycket fina foto. Men det är ju inte första och säkert inte sista gången du har det. Det med ögonen är ju otur att det inte blivit bra. Hoppas att det går framåt i alla fall. Tuff bild och en rolig text till där som du skrivit Gruppboende. Det är säkert att de rensat där och förhoppningsvis sättes de upp igen. Vi har också blåsigt här och det är jag riktigt trött på. Bara lite solglimtar. Ha en bra kväll. Kram /Anita

    SvaraRadera
  2. HEJ ANITA ... JA ögonen ja.. det får man leva med.. nya dropparna känns bra så här första dagen ..
    JA gruppboende .. det är det väl när det är en grupp där.. .. Bra väder i dag men blåsigt.. Fick mina toppar som jag beställt i dag .. så till Hjalmars revy kan jag gå i lila .. Men det är ju inte så varmt än .. men det ska nog gå bra .. buss till Örebro ..HA DET ..

    SvaraRadera