måndag 26 oktober 2015

KALASET


TOPPEN DAGEN ÄR ÖVER

MEN trött blir man och städa lokalen skulle göras..
SÅ ork och tid .. NU blev det av  ..
DET blev ett efterkalas i dag  måndag  med två vänner ..
MÅNDAGSFIKA  vi blev bara tre  ..

MIN DAG  ......................................................................................................................

MEN jag firade det denna dag i lokalen i nästa port
.........................................................................................................................................

KOLLADE lokalen några dagar innan     MUGGAR fick det bli att fika i ..
Borden fick jag hjälp med att plocka om som jag ville ha dom
Kakbordet  på väg att fyllas     SÅ kaffe och presentbordet  ..

BLOMMOR från nära o kära  ..

FÖRSNACK  .. vi väntar lite .. så ska jag prata lite  .. innan fikat ...
Jag för 20 år sedan  och  nu som 70-åring

KAKOR och tårta .. en del glutenfritt .. då två personer skulle ha det
KAKORNA har jag bakat ..

Vanliga kakor som jag har bakat .. TÅRTAN bjöd ICA på ..

TÅRTAN  och  lite blandat ......................................................................................


Presenter och min lilla kaja jag tog kort på ..

Borden är dukade         ...................

Dukade bord ..

FD grannen .. spelar alltid en låt på sitt MUNSPEL ..

HÄR snack med en bekant  ...    båda är 87 år ..

MIN yngsta dotter och hennes man i rosa skjorta ..

Micke pratar med mitt ena barnbarn  Yvette med i dag sina glasögon .. hon har ofta linser  ..

MITT andra barnbarn Martin med sin flickvän .. och sambos  .. och extra farfar o farmor .. Tredje barnbarnet kunde inte vara med ..

ANITA o MICKE  .. YVETTE och mamma LENA min äldsta dotter .. 
så Patricia en  bekant från min förening ..
LIKSOM ULLA i rött där borta  som pratar med Lasse  och Karin som man bara ser huvudet på ..
ALLT roligt har ett slut .. Anita hjälpte mig med disken ..

DISKEN är klar ..

Lite som ska bäras hem  .. borden är avtorkade  .. diskbänken städad 
och muggarna inne i skåpet  .. HEJ då för denna gång    ..

Blommorna  ska hem snart ..

SÖNDAGSMORGONEN var strålande fin ..

MIN egen efterfest på söndagen  ....
EN TOPPENDAG VAR DET .. men har man som jag FIBROMYALGI så  blir jag väldigt trött .. så jag sov bort en del av söndagen  ..
HEJDÅ ..    nu är alla fester slut för denna gång
HEJ SVEJS ..


2 kommentarer:

  1. Hej Margareta! Nu har vi kollat, men vi orkar inte skriva så mycket
    eftersom vi inte mår bra någon av oss.
    Kram på dej. Anita & Revis

    SvaraRadera
    Svar
    1. HEJ PÅ ER .. såg på Kattsajten .. att ni inte mår så bra KRYA PÅ ER
      KRAMISAR till er

      Radera