fredag 9 oktober 2015

SOLIG FREDAG


SOLIGA FREDAGAR

 GILLAR JAG

VAR på stan i dag .. först mat med vännen på Anna,s restaurang ..
Fisk  och ris .. så får  man ta sallad som man vill ..
Så när det var färdigt gick vi ut .. jag till mitt håll ..  han till sitt ..
JAG skulle göra stan  ...........

TREVLIGT möte utanför ..

MEN han bara gick förbi  ..
Så jag fortsätter  .. vännen går iväg mot hemmet  .. 
HAN HADE EN TRIST DAG FRAMFÖR SIG .. en begravning  .. 
VARFÖR var inte jag  med ..
HADE inte träffat denna person .. hans svägerska ..

HÖSTFÄRGER på stan ...

FICK backa en bra bit för att få med hela trädet ..
TREFÄRGAT och fint är det ..
Fortsätter min promenad .. runt stan .. först garnbutiken ..
Så in .. bara på skoj i en SINGER-BUTIK  som var där .. SYMASKINER ..
har en Singer som är 50 år ..
Så hälsokosten .. inget köp där .. men ett bra tips fick jag  .. Så vidare
Strosar lite hit och dit .. NJA .. har min väg utstakad .. ska till en optiker .. eller var det bara en glasögonbutik .. SKULLE ha en ögonsalva ..
JO DÅ den fanns där .. till bra pris .. 95:-  APOTEKET  kunde ta hem  hem den för 398:- sa dom när jag frågade för en vecka sedan .. KAN inte vara möjligt sa jag .. Så därför gick jag till denna butik i dag ..
JA ja .. nu fick jag min salva .. MIN förra OPTIKER hade ju slutat .. och hon tipsade om denna butik .. när jag frågade om hon möjligen hade nån tub kvar .. innan hon stängde .. nej ..  för nån vecka sedan  ...  därför detta besök i dag .. ja ja .. så kan det vara .. men helt sjukt .. priset var ju sjukt mycket emot optikern ... 

GÅR tillbaka  .. nu över torget .. på väg ner mot ÖSTER
DÄR jag bodde förut  ..

PÅ vägen dit .. utanför SPARBANKSHUSET  .. alla andra blommor var borta .. men denna var kvar  .. .. så förbi  FRISÖREN  ..
BLÄ och åter blä  .. STÄNGT i dag  .. utbildning tror jag det var  ..
GÅR in på ICA där jag handlat i över 30 år  .. dagligen nästan .. både hem och till vår zoobutik vi hade i närheten där förut ..

DET ska ju bakas mera kakor nästa vecka .. då GLUTENFRITT ..
Så det blev mjöl till det
SQUASHEN fick jag av fd grannen som jag passade på att besöka ..
DÄR blev det FIKA och HEMBAKADE fralla med ost


DÄR blev det kort på denna rosen .. hon hade tagit hem sista blommorna från kolonin i dag .. VI kom  hem till henne samtidigt .. tur jag ringde .. annars hade jag missat henne med några minuter  .. FÖR att hon var in med cykeln i cykelrummet inne på gården .. så lite snack där .. innan jag tar bussen hemåt .. har ju lite att bära på .. det är segt i denna långa sega backen .. så därför bussen ..
Vackert i backen  .. men fel ordning .. tog det på vägen ner mot stan ..
MEN en fin avslutning på dagens blogg ..

HEJ SVEJS ..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar