torsdag 8 oktober 2015

REGN O RUSK

Och  JAG  är på uruselt humör  ..
MIN fibromyalgi och jag är OSAMS .. som bara den just nu  ..
Bakade kakor i går .. gjorde två degar dagen innan ..
MEN att skära tre sorter och grädda  .. nä .. inte min grej  när det är ruskväder ..
FÖR se då är fibron värre än vid soligt väder .. OCH när jag gör en del saker så får jag så hiskeligt ont  .. DET bara är så .. MEN MAN MÅSTE fixa till vissa saker  .. 
JAG fyller ju 70 år snart   ... DÅ vill jag  ha hembakade kakor .. och det är bara mina .. 
JAG VILL HA .. KANSKE jag är lite larvig  .. men det bara är så ... 
PLANERAT detta ett bra tag .. och bakat lite då och då  ..
OCH vilar några dagar .. så ett par sorter till  .. DÅ går det bra
DET ända som är OSÄKERT .. är hur lokalen ser ut ..
SKA ringa och be att jag får kolla in där .. SÅ jag vet hur jag ska möblera 
VI ska vara i en lokal i nästa ingång .. nära och bra  ..
för vi får inte rum hemma i min tvåa ...

 Ett av mina recept som jag bakade i går .. 
DET hittade jag i en tidning förra året .. MUMSIGA är dom ..
Säger inte mer .. 
FÖR jag vill inte att mina gäster ska veta i förväg hur många sorter  ..
Det var det om min fibro och mitt humör .. för dagen  ..
 eller för stunden  .. får jag skriva av mig eller  bara vara en stund brukar det ge sig  ..
 JAG SLÖAR eller har slöat på förmiddagen ..
OCH SE .. då virkar jag  ..
4 stycken blev det på fm .. så stoppade jag dom  .. 
Så slog jag ihop dessa fyra almanackor .. två ska med till föreningen på lördag  ...
FÖRSÄLJNING då   i  MALMKÖPING ..
BLÅBANDSRÖRELSEN har höstförsäljning  då 
den är i oktober varje år 
Alltid massor av skänkta saker .. 
 BRUKAR vara trevligt då .. inte alla år som jag är med.. 
men brukar ändå göra almanackor att skänka + något annat
det blev lite blandade kattleksaker och lite kakor .. 
när jag ändå bakade en sort som ska vara till kaffet 

JA då har det börjat att regna också ..
HEJ SVEJS för i dag ..

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar