söndag 11 oktober 2015

SOLIG söndag


...    och kakbak nu ....... 

GLUTENFRIA kakor ska det bli ...........


En av degarna klara .. vilar i kylen nu  .. tills i morgon .. 
eller kanske gräddning senare i dag  ...

LITE halkigare är detta glutenfria mjöl ..  men ändå lätt att göra en deg av .. 
som potatismjöl ungefär är det ...
FÖR om alla mina gäster kommer så måste det finnas glutenfritt ..
och NU TOG jag tag i detta och ville baka det själv ..  
BLIR det bra ska jag göra en eller två sorter till  .. det kan ju alla äta av ...
MEN tårtan den ska ett konditori få göra    ..



BARA en trevlig skuggbild från balkongen denna förmiddag .. söndag ..

HÖSTFÄRGER .. på väg för att ÅKA till MALMKÖPING i går LÖRDAG
FÖRSÄLJNING .. i Blåbandsföreningens regi ..

Bordet börjar att fyllas .. med hemsyltat och hembakat ,... mm  ..  mm

Dukar och mina kattmöss ligger där .. och mina almanackor syns  ..
DÅ hade vi fixat till allt .. lagt upp kakorna .. ULLA kokade kaffet .. jag skar upp några mjuka kakor.. bla en SQUASH-KAKA som vara så jäääääättegod  .. 


Men sen .. JUST då när alla nästan var komna och vi pratade om att jag skulle springa 
med saker till dom som ropat in ..
DÅ ... JUST då ... SLOG MIN YRSEL till  .. MILDA MAKARONER ..  det var inte alls kul .. 
SÅ JAG SATT PÅ EN STOL och bara var resten av kvällen .. allt snurrade runt .. 
VET VAD DET VAR .. så jag blev inte orolig.. haft det förut .. KOMMER från min nacke .. när jag gör för mycket och stickar .. 
SÅ I DAG är det NACKÖVNINGAR som gäller .. bättre efter en natts sömn och vila ..
Känner lite av det .. men inte som i går.. har övat men nacken både i går kväll och i dag .. 
så därför vågade jag göra degen .. den + en till ..

MEN NU får det räcka för i dag ..

HEJ SVEJS ...

bakhand  ..

2 kommentarer:

  1. Så det ska bli storkalas, du nämnde det i ett tidigare inslag minns jag.
    Yrsel är inte roligt att har. Jag vet många som har det, som de fått av olika anledningar. Själv har jag klarat mig peppar, papper. Men har så mycket annat så det räcker och blir över.

    Tack för din kommentar. Jo man undrar ju själv också när någon bara försvinner helt plötsligt. Tack snälla du för du tänker på mig också.

    Ha det så trevligt nu kalas och allt vad där tillhör.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. HEJSAN .. börjar lära mig nu att du bara är här ibland.. och min YRSEL.. den kommer när jag virkar för mycket .. men mest när jag stickar .. och nu håller jag på med en mössa till en bekant.. får ta det lugnt med stickorna.. HA DET SÅ BRA .. BRA väder nu ..

      Radera