tisdag 13 oktober 2015

MINA FÅGLAR ......


Mulet ute och lite i kroppen

HEJSAN .. såg att en tjej hade skrivit om att hon hade hållit i en ARA .. på min sida ..  
ett svar  ..  på ett inlägg  ..
EN Ara är en STOR papegoja .. den har en kraftig näbb .. men en mysig fågel .. 
Pratar väl så där .. JAKON är bättre på att prata  ..

DET här är våran JOCKE .. men han är en  änglafågel sedan runt  15 år .. DÅ var han runt 30 år och blev sjuk .. DET var MIN dåvarande sambo som ägde den  och JOCKE bodde i Zoobutiken i sin stora bur .. vi provade att ta hem han ibland .. men när kvällen kom villa han sova i sin egen bur .. DÅ fick ÅKE gå ner i butiken och sätta in han i sin bur .. TUR då att vi bodde i samma trappuppgång som butikens bak-vägs-ingång ..
OCH när jag läste om tjejen som hållit i en ARA .. då trodde jag att det var här på sidan hon läst om den .. men det vara bara att det var så att hon hållit i den .. men jag hade skrivit om den på Facebook dagen innan .. bara ett tillfälligt sammanträffande ..

och här är min egen PRATSAMMA NINA .. en GRÅ JAKO .. JAKON finns i tre storlekar .. 
men denna är nog vanligast som sällskapsfågel ..
HON var så rolig .. pratade om allt möjligt .. som när jag skulle åka och jobba på OK bensinstation .. jobbade där många år .. DÅ SA HON ..
SKA DU GÅ OCH JOBBA NU .. HEJ DÅ ..   hon sa det bara när jag hade jobbarkläderna .. 
SÅ hon visste på nåt sätt att jag skulle till jobbet  .. HON HADE MÅNGA ANDRA hyss för sig .. .. NINA är också i himlen sedan ganska många år ..
LIKSOM  lilla PUTTE BLÅ ..

EN UNDULAT  .. den blir runt 10 - 15 år .. kan bli ..
här på husses axel en gång  .. och när husse åt chips .. då kröp  han in i påsen och skulle smaka ..  finns  nån bild på det .. men hittar den inte nu ..
Putte hade en kompis  .. ingen bild där.. för hon .. det var en hon var inte så tam .. ..

NU är det mest vilda fåglar jag fotar .. detta är på vår husvagnstid  .. tror det är vid Strandstugeviken .. men osäker det är några år sedan 1962 .. OJ VAD TIDEN GÅR ..

MEST kajor blir det  nu .. från balkongen är detta i dag tisdag  ..

Här hade jag tur att få se SVALUNGAR .. 
vid campingen som jag hälsade på för ett par somrar sedan  ..

MÅSAR är fåglar jag fotar mycket  .. utanför balkongen på en av lyktorna där .. 
var detta i våras .. då är dom och häckar på taken runt omkring här .. 
Men nu ser man dom inte .. bara då .. på våren och försommaren  ...

OCH Kajor .. detta på ett hustak på väg hem från stan en solig dag ..
NÄR JAG INTE TOG BUSSEN


HEJ SVEJS .. från en som gillar fåglar ..

Ett och annat balkongbesök hinner jag fota

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar