fredag 7 oktober 2016

Åter en blåsig dag

Men inne är det skönt
 Blå himmel i morse .. just som jag ska fota vaktposten  flyger den iväg  
HEJ DÅ SA JAG och gick in i värmen
FÖR se inte är det så skönt på balkongen  klockan 09,00 en kylig morgon
MED 7 + och ½ storm  .. näst intill i alla fall
 En söt liten pippi kom fram när jag tände lampan vid den andra sängen 
i går kväll  .. skulle kolla en sak i ett av skåpen där 
SKUGGA men varför kom det så
JO det står en lite flagga där på bokhyllan som gör denna pippi
Så ser det ut när jag la mig på sängen när lampan var tänd
Den har jag vridit uppåt för att då stör den inte mig ..
NÄR vännen är här och vill ha lite ledlyse när han ska på toa eller bara  gå upp ändå
ELLER .. så tänder jag den när han vill se på tv längre än vad jag vill
Då är det inte kolmörk när han smyger in till sängen 
HIMLEN var fin i går kväll

I morgon är det den årliga försäljningen i MALMKÖPING 17,00 lördag
Blåbandsföreningens HÖSTFEST  brukar alltid vara där i Missionshuset
 FINT är det där
HA det så bra
HEJ SVEJS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar