måndag 10 oktober 2016

GRÅ-KALL måndag

BUUUUUUUUUUUUUURR så gråkallt det var ute
 Jag var mer eller mindre tvingad att gå ut
Då var det några skator utanför  .. denna flög upp i en buske
SÅ GICK JAG TILL ICA .. BUUUUUUURR  kallt ute
OCH BLÅSIGT  .. INTE alls skönt
Men jag hade fått SMS .. ett brev som var REK på
Så nu på em har jag fixat MOBILT ID till ICA mm
SÅ jag passade på att handla i dag  .. men då blev det ingen rabatt  .. 
FÅ se om det blir nån sväng i morgon också   .. det beror på vädret  ..
ÄN inte fått håll på det hur jag ska göra  
MEN det kommer väl vartefter  .. TAR en sak i taget
 En ända lite  ljusglimt var det en kort stund
OCH  i lekparken var det FIXA-TILL-KRATTNING
I går var det  .. nej fel I lördags var det
SBU:s årliga höstförsäljning i MALMKÖPING
Allt roligt tar slut  .. VÄNTAR på att få åka hem
Jag handlade lite blommor .. kakor .. fralla och bäst av allt ÅKERÖ - äpplen
VINST fick jag också .. några handdukar
Men lite hjälp behövdes i köket innan hemfärden 
Blommorna hamnade där när jag var hemma vid 20.35 
MEN TREVLIGT var det som vanligt
MEN bilresan nästan en timme är tråkig
Men ULLA körde som vanligt 
VI andra har ingen bil numera
OCH DÅLIGT med kort blev det i går
Så såg det ut för två år sedan Men allt var inte upp-plockat då 
I år blev det mera för MINA almanackor DET tyckte jag var trevligt
OCH spa-vantarna .. så där 
En vit och den orange  hade jag med
MEN spa-trasan den använder jag själv.. SÅ skönt i badet
 
NU är jag och min FIBROMYALGI lite osams
VÄDRET  .. inte alls bra  för mig .. MEN det kunde vara värre

HEJ SVEJS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar