söndag 23 oktober 2016

Fullt upp

FÖDELSEDAG i dag
Men  jämt fyllde jag förra året
så + 1 blir det i dag
MEN FY ATTAN vad det regnar och har regnat i natt
och flera nätter

DET var inte meningen att det skulle bli nåt kalas
MEN så fixade jag en MOROTSKAKA
FÖR tänkte lite fika kan jag väl bjuda på 
Så den blev klar  mitt på dagen .. fixade  kakan i går
FÖR ANITA frågade om jag kunde fixa dom där goda KALASBIFFARNA
MEN då .. INGEN lust
MEN så tänkte jag
VI kan väl äta pizza på stan där jag ofta ätit
BLÄ .. stängt på söndagarna
OCH ANITA o MICKE   barnen brukade äta söndagsmiddag tillsammans
SÅ OK då
Så i går VAR JAG iväg till ICA i detta äckliga regn och handlade 
OCH hade varit på stan två dagar i sträck .. så lite trött var jag
MEN i dag .. värre efter nattens REGNANDE  som slagit på FÖNSTRET
Men allt är nu på EFTERMIDDAGEN  helt ok
SALLADEN är klar liksom färsen
Så fixade jag BULLAR  ... MEN där fuskade jag
SÅG att ICA hade färdig deg 
OCH SE riktigt goda bullar fick jag fram
MEN pärlsockret .. hi hi  .. hade ju inget
NU dukat   .. delvis klart 
Färsen med MOSAD potatis i
..  Receptet  .. Dubbel sats blev det i dag
EN BIT LAX till äldsta dottern som inte äter kött
Salladen  .. utan tomater  .. för ENA barnbarnets flickvän o sambo äter inte tomater
MEN det ska jag lägga i en skål vid sidan om
 Bullarna ser ju goda ut  och dom var det
Tog en fikapaus förut
 FÖR maten är klockan 18,00
Så måste ha lite innan dom kommer .. det blev en två-fika i dag 
 HADE köpt tre små växter  på stan
KÖPTE tre små krukor till dom på ICA

HEJ SVEJS för i dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar