tisdag 18 oktober 2016

Åter mulet

Trist i dag också
INTE sett solen på över en vecka nu  
MEN i går kväll när jag skulle lägga mig  
VAR månen framme .. 23,07
Ja du lilla måne  .. där är du
Som jobbar  NATTSKIFT åt solen
MEN ingen av er har jag sett på över en vecka
MEN i går kväll ..  natt visade du dig en kort stund ..
Eller så länge jag var vaken .. sen vet jag inte mer 
En sötnos var på datorn när jag startade i morse
VÄDRET  regnigt och 7 grader  ..
Så mörkt ute så att klockan .. nästan är 09,00 kan man inte tro
OCH  OM  1½ vecka så ska man ändra klockorna  
BLÄ
BLÄ
Jag gillar inte detta
DENNA OMSTÄLLNING
fy
blä
MEN men  bara att försöka stå ut
HÖST  .. höst 
I natt regnade det ner en hel del löv
Och sopa eller blåsa löv i dag går nog inte  i regnvädret
uppehåll en stund nu när kl, är 11,10
 Trappstädarna var igång såg jag
 
Om dom kunde plocka upp annat också  .. NÅGON kastat ut sina strumpor
Men det  finns andra som plockar skräp
OCH skräp blir det
KONSTIGT
varför kan 
INTE folk 
plocka upp efter sig
NEJ
det ska bara släppas rakt ner
Och i dag så såg jag sopbilen
 09,04 var den där i dag
hopp ur och så i 
JO då .. jag ser den lite då och då  
Färggrant utanför sovrummet
OCH en skata var där på innergården 
Lite läsning kom det denna morgon
BAKOM ryggen på mig nu är det
MALOU efter tio 
men nu är kl, 11,17 tiden den går
HEJ SVEJS
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar