lördag 29 oktober 2016

GOD LÖRDAG

ÅKTUR I GÅR med vännen
Vännen har varit här denna vecka
lite till och från  .. han har haft eget med sina vänner och jag har pysslat med mitt
MEN I GÅR blev det BIL-ÅKA
JAG ville ÅKA till HULO i VAGNHÄRAD
och i går var det bra väder om än blåsigt
Så vi åkte iväg på fm 
TOG gamla vägen  ..  där svängde vi
Så var vi framme
UTANFÖR var det en varutransport  


INNE fanns det saker av all möjligt 
Väskor .. men inte hittade jag någon som passade mig
Så gick vi ner mot ån där det fanns eller finns en matservering 
TILL OCH MED FRUKOST kunde man få där

DET blev dagens
 KORV STROGANOFF
 DEN var på bordet där vi satt  .. den ville jag ta hem  .. men det fick jag ju inte
Kaffe efter maten  .. och så många olika koppar dom hade
 Allt porslin var olika
 SÅ bakom restaurangen var ån 
Men så lite vatten det var 
HADE det varit finare vädret så hade vi nog gått en runda .. men inte i denna blåsten 
VI for iväg till KYRKAN
REPARATION pågick där
INNE var det fint
Altarringen
JAG tände två ljus ett för min mormor och ett för alla andra som inte finns ibland oss
MORMOR är begravd där ute någonstans för 56 år sedan 
HITTADE inte graven  .. ringde min morbror i JÄRNA men  graven låg på en lite
äldre del  .. men jag hittade inte den .. JAG har aldrig varit där
JO en gång för väldigt många år sedan  med fd sambon .. men hittade den inte då heller
JAG var bara 15 år då detta hände och var inte med vid begravningen
Men jag var i KYRKAN i går där  .. och sedan gick vi runt och tittade på
många gravar  .. så fint det var där
JAG bodde en kort period i Vagnhärad när jag var runt 10-12 år
Och hälsade på MORMOR många gånger .. hon bodde
VID TRÖSSLA en bit utanför
OCH där bodde min morbror i alla år på somrarna tills för tre år sedan
Han fyllde 78 år i augusti   .. sonen min kusin bor kvar där i mellanstugan

MAMMA blev 90 år nästan ..  gick bort för två år sedan
SÅ han var en del år yngre 
Många syskon var dom men NU bara han kvar
och min Moster  .. så dom har varandra än så länge  .. hoppas i många år till
 
EFTER kyrkan så for vi mot hemmet
 
DÄR svängde vi  .. för vi for en annan väg hem
EFTER hemkomsten blev det kaffe och sista biten av den GODA MOROTSKAKAN
INNAN vännen for hemåt  .. i dag är han till STOCKHOLM med sonen och ska 
tömma en lägenhet  .. som  sonen kanske ska sälja  .. eller hyra ut
JAG KÖPTE tre nattlinnen i Vagnhärad på HULO
MINA nya nattlinnen
Vännen köpte vanliga herrnäsdukar .. ett 6-pac
DÄR rök min julklapp  .. ha ha  .. han sa för ett tag sedan att han ville ha det
MEN nu hittade han det där  .. Men inget kort .. för dom låg kvar i bilen
Men näsdukar är ju som dom är oftast rutiga
Hittade en bild på nätet
Buketten jag fick av vännen för en vecka sedan ansade jag till lite i går
och i går morse var det ekorrdans runt björkarna
Avståndet inte helt ok och sååååååååååå snabba dom var
 
 Hej SVEJS FÖR i dag   .. soligt men blåsigt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar