måndag 24 oktober 2016

DAGEN EFTER

Började med regn
OCH sov dåligt i natt  .. dels ont efter gårdagens allt pysslande
FÖR att få ihop all mat
MEN så trevligt det blev
Dåligt med bra kort
 Biffarna i ugnen  .. så smidigt
 plåt 1 
Så skulle det vara men detta är det som blev kvar
FÖR jag   slog inte såsen över i går  .. 
Så i dag har jag mat och en dag till  .. eller så sparar jag 
TILLS i morgon tills vännen kommer
Presenterna  
Döttrarna  ..   Mågen och barnbarnen och flickvännens hår
Men vem som tog kort på dom  .. vet jag inte .. det var bara där i min kamera
Dom är sambos också .. sedan drygt två år 
HADE det varit i mobilen .. då hade dom kunna sända det
MEN inte i kameran .. och min dotter hade inte tagit det
JA ja  .. dom kan dom barna
Lite av presenterna igen 
Så baksidan av det hela .. det mesta är i diskmaskinen nu
 En del ska diskas för hand   .. men det blir en maskin till senare
DET blev lite morotskaka kvar och bullar
SÅ släckaren som mågen köade för åt mig och en till sig själv 
Länsförsäkringar delade ut i omgångar till sina kunder 
dom firade 170 år  
En present av yngsta barnbarnet och flickvännen
FRÅN LENA och barnbarnet YVETTE 
MEN YVETTE var kvar i UPPSALA där hon studerar och har jobb också
Kniven är nåt hantverk bortifrån  .. som jag missade varifrån
MÅSTE fråga om det
LENA kom ihåg att jag gillar fjärilar 
Jag köpte tulpaner på stan i FREDAGS
KUNDE bara inte låta bli
DOM har växt iväg och blivit så långa .. så några gick av .. 
dom fick en egen vas i köket .. tre st 
Höstlöv på balkongbordet
Skata och några buskar en bit bort från min port .. 
JAG står på balkongen  .. det regnar
denna måndags förmiddag 
klockan är nu 11,49
Ha ha .. detta fick jag av det unga trevliga paret
MED amaryllisen till  ..
AV detta MIX ska jag göra några nyttiga bollar
och så fina blommor jag fick
Krukorna plockade jag fram ur skåpet 
JA ja att fira att man blir äldre
Det är både roligt och lite jobbigt .. när man ska fixa mat 
NORMALT så är det väl inte det men med en KROPP MED FIBROMYALGI
så blir det det   ...   MEN man måste göra lite för att det ska bli trevligt också
OCH TREVLIGT BLEV DET
SOM vanligt ska jag väl säga  .. NÄR VI SES
  
HEJ SVEJS
OCH TACK FÖR ALLT
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar