torsdag 6 oktober 2016

Kallt och blåsigt

Kallt .. det är ju höst
 Ser detta från balkongen  .. löven har ramlat  .. men bara lite än
DAGENS väder .. sol och blåst och 6 grader
 I går kväll var det skugga


Lunchen .. omelett med lite grönt och några skivor rökt korv i bitar  
MUMS var det
och när man lagar mat själv .. får man bara äta eller låta bli 
Men för det mesta smakar det bra .. och så även i går
Sängkläderna är tvättade  .. men än inte bäddat och snart är det läggdags
DET blev bäddat .. och så dags kröp jag ner mellan mina lakan
DETTA lade jag upp på FB  just då det var dags att krypa ner
Då var det 7 grader ute 
 Så fint är det utanför nu

JAG pratade med min fd optiker i går.. men det är inget fel på mina glasögon
DET är mina ögon som är som dom är .. dåligt med TÅRVÄTSKA
SÅ bara att droppa flera gånger om dagen
OCH att läsa och lösa korsord ..   ja det är och förbli jobbigt
BARA otur att jag har fått alla fel  .. NÄSTAN ..  som man kan få
STARROPERATIONEN för 1½ år sedan gick ju bra
MEN MEN sen så är det detta med den dåliga vätskan i ögonen
Vänster är värre än höger .. DET bara är så
JA JA .  DET kunde vara värre  .. JAG SER JU
Så man har sina krämpor att dras med
ÖGON som ska droppas varje dag  .. flera ggr
ÖRONEN  för att höra bra .. sätta i hörapparaterna
FIBROMYALGIN och jag som är osams lite då och då 
HÖFTEN som är som den är.. inte helt bra .. en snedvriden sedan tiden jag jobbade
Men det går eller är väl så där .. ONT när jag gör för mycket
MEN det blev bättre sedan jag fick INLÄGG i skorna  för några år sedan
Så mina extra sulor är lite sneda för att kompensera .. så jag går rakt med fötterna 
 
MEN DET FINNS DOM SOM HAR DET VÄRRE
JAG KLARAR mig själv och min vardag
STÄDHJÄLP har jag ..   men bara för att det är jobbigt med dammsugaren
SÅ är det
HA EN BRA DAG
Ett torrt öga
 

HEJ SVEJS
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar