tisdag 4 oktober 2016

HEJSAN

Ja ibland blir det inte som man tänkt
ELLER jag har inte haft orken
för annat kom i vägen
I går var det en stadspromenad .. KANELBULLENS dag
firade jag hos vännerna på stan .. köpte med mig lite gott till dom och mig
 MUMS men inte är det billigt att handla i vissa  konditorier
Men ibland får man göra det .. när man  vill bjuda på gott  ..   
ELLER 
Så kan man gå till ICA .. för dom har också gott bröd  .. MEN inte lust att gå lite 
extra fram och åter
Men vad då .. DET var ju så gott   .. och inte ofta  så då var det ok
 INTE många moln i går  .. på väg mot hemmet är jag nu
Men jag tog bussen i dag .. HADE ju snott runt på stan så jag var TRÖTT
Så fint är det utanför köksfönstret
Så tog jag in alla blommorna från balkongen
NÄSTAN alla  .. pelargonen är inne .. men inte fuchsian 
Lilla kissen kom också in 
Det kom en post-avi i går
I dag hämtade jag det 
MED hjälp av min dotter  .. bara för att hon kom förbi en stund
Så fick jag HJÄLP med att förlänga ANTIVIRUS-PROGRAMMET  som jag 
INTE fick till själv .. HADE RINGT min datakille
 MEN nu slipper jag den kostnaden
DET
var detta jag hade beställt en flerårsalmanacka
Så kom det med lite små tipskort och ett litet häfte
TREVLIGT
MIN dotter och jag fikade efter att hon hjälpt mig  ..
SÅ skulle hon förbi JULA  .. som ligger lite innan ICA
Så handlade vi båda på ICA och jag hämtade mitt paket .. så blev det bilen hem
FÖR jag handlade lite för mycket för att gå hem .. 
HADE inte varuvagnen med .. MEN det blev ju bra som det blev ändå
I morse var det inga moln  .. NU är det desto mer
OCH när dotter och jag var ute med bilen kom det lite regnstänk
Det blev ett kort tv-stopp i går kväll
NÄSTAN 5 minuter tar detta stopp  .. som kommer lite då och då 
BLÄ .. ofta på fel tid i mitt tycke  ..
TYCKER dom borde göra detta på natten 
HEJ SVEJS
NU är det stopp här också
ELLER 
Jag är klar nu
 HEJ DÅ för i dag
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar