torsdag 6 april 2017

Fortsättning följer

JA det blir en ny sida med resan
DET största äventyrsland jag sett .. tror jag .. mycket att se både ute och inne
MEN så är det ju det där med SPRÅKET
TYSKAN är obefintlig och engelskan  minimal
JA ja men hem kom vi utan bekymmer även om vi var trötta  .. då
MEN nu vilat lite så känns det bättre .. PRATADE med vännen för en stund sedan
HAN är i Norrköping och har bilen på Service där

ALLTSÅ vi är i Tyskland
 det är lördag där då 
 DÄR gick vi in
Fina trädgårdsprydnader och även inne kan man nog ha dom
DOM här svamparna gillade jag .. men inte priset
ALLT var basserat så det hade med JORDGUBBAR ATT GÖRA
Så mycket det fanns att se
FINA äggkoppar .. kuckeliku
En kossa såg vi
Godis
 Äventyrsdelen och kaffekannor på väggen där också
JAG hade ju min prins med mig så  ingen ide att kyssa någon av dessa
Så mycket .. man blev helt snurrig av allt
FINT utanför .. vi satt vid en bänk där och bara kollade
TVÅ timmar hade vi på oss att gå runt
SÅ hände en sak när vi satt på bänken ..
EN liten kille på runt ÅRET satte i halsen .. elelr om det blev nåt krampanfalla av något slag .. fy så otäckt det var .. men OJ vad folket runt omkring ställde upp 
VI SATT BARA DÄR och kollade.. så kom AMBULANSEN
FORT gick det .. killarna där sprang in i huset .. för pojken och dom andra hade gått in där.. JUST då var det runt 20 grader ute
VI UNDRADE ju senare hur det gått ..
SÅ skulle vi gå in och ta en fika innan färden hemåt till hotellet
DÅ ser jag mamman stå med pojken  mot sin axel .. och det såg ut som allt var ok
MEN FY så läskigt det var
JAG som inte förstod ett ord .. men hoppas han var ok .. det såg ut så
Vännen och jag tar vårt fika .. med ett JORDGUBBSLJUS där på bordet
LJUSEN fanns att köpa  .. men lite dyrt i mitt tycka
 DEN största rutschkana  jag sett
fyra nerfarter från olika höjder FY ATTAN för att åka där ..
FINA figurer var det 
SÅ väg mot hotellet bar det
Fina buskar utmed vägen
 SÅ blev det kväll  .. där vi skulle äta mat
innan det hade vi gått runt på stan i närheten av hotellet 
 Hotellet från våning 4  .. på väg till hissen
DEN stod i ett hörn
MATEN var bra  .. först en löksoppa
Blandat med grönsaker och filé av både fläsk och kyckling
efterrätten .. inte riktigt i min smak .. JAG ville ha kaffe till 
MEN så blev det inte
 VI satt lite trångt i denna för övrigt trevliga gamla restaurang
DENNA speleman gick runt inne i lokalen och spelade och sjöng en hel timma
Han mötte oss utanför
I MITT TYCKE var det för liten lokal för  detta spelande 
HAN stod nästan  på ryggen på en .. gick runt lite
MEN fy  för mig.. men mina hörselproblem
JAG vill ju vara så långt från musiken som möjligt 
JA ja .. lite får man tåla när man är på resa
 EFTER en natts sömn blev det lite tidigt uppgående och frukost
VI skulle ju åka vid 8-tiden för färjan gick 9,00
Foajén
Väntar på bussen
 
Närmar oss färjeterminalen
 
VI fick vänta en stund som alltid .. man måste vara där en liten stund innan
PÅ väg ombord
 
Den valpen var liten .. men inte så bra bild
 
PÅ bussen  .. vi väntar på ett par som ska gå in där bak
JAN har koll
NU är det hemfärden kvar
DEN kommer senare
HEJ så länge

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar