söndag 9 april 2017

Söndag

PÅSKVECKAN börjar i morgon
Margareta Endals foto. 
 DET var en röd lykta i går
MEN då fick jag en idé
Vände locket upp och ner till att börja med 
DÅ stod blomman bra 
Skulle ha den på balkongen vid juletiden .. svåröppnad
DÅ man måste ta bort locket varje gång .. och jag har ju lyktljus tänt hela tiden
Så det blev att den bara stod där på balkongen .. tom
Så nu blev det en liten BLOMPALL i rummet
Till den där fina växten en klöversort  .. Trifolium 
Ska kanske ha den ute på balkongen senare .. men just nu kanske .. lite för kalla nätter
Började så  .. för att testa
Novemberkaktus .. en blomknopp är det
ELLER är det påskkaktus 
TROR inte det
Fick den i oktober när jag fyllde 70 år  2015 
 VAR och handlade i fredags till balkongen
Men dom ska ner i en balkonglåda
utom klövern som nu är inne i min PÅSK-dekoration
i fönstret
ALLT för i dag  .. då min KRISTALLSJUKA 
bråkar med mig  .. eller .. det kommer från axlarna o nacken
FÖR jag satt för länge vid datorn i går .. ville göra klart
SKULLE skriva ut 3 ggr av min reseskildring
OCH först kopiera från BLOGGEN
DET blev lite småstrul .. så det tog längre tid än jag tänkt mig
MEN klart vart 
MEN mina Axlar tål inte för länge vid denna maskinen
HEJ SVEJS
PÅSKVECKAN

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar