tisdag 25 april 2017

Tisdag 25/4

I dag mulet grått kyligt
OCH så regnar det

08,41  nyss uppstigen
Inte ser det så kul ut med dagens väder

 06,45  vaknade och var på toa  ..  så kröp jag under täcket igen
I dag har inte hänt så mycket
ELLER har det det 
KOKADE ÄGG
samtidigt som jag fixade min sallad till lunchen
MEN hejsan hoppsan
DEN ringer inte  .. kollar .. den står fortfarande på 10 minuter
MIN älskade äggklocka är paj 
HUR gammal den är har jag ingen aning om
den fanns hos min fd sambo när jag flyttade in där
SÅ minst 35 år är den .. troligen det dubbla
JA JA så kan det bli
SKREV på En Facebook sida till ett urmakeri .. DEN kan gå att laga
Så ska ta med den  vid tillfälle

HA ha  .. trodde det skulle bli en lugn dag
OCH det blev det på sitt sätt
EN vanlig slöar-dag
MED nya tidningar i brevlådan att läsa
FÖR övrigt som vanligt
LITE städning av kylskåpet  blev det ju

I går blev det desto mera
FÖR mässingen pep när jag satt och bloggade om  söndagens blå-sipps-tur i det
SVINKALLA VÄDRET som var då
En bekant som frågade om jag skulle med på en handlarrunda
JA om jag är hemma före två  .. svarade jag
OK kl, 11,05 hämtade hon mig
VAR hemma två timmar senare
3 olik butiker besökte vi
INGEN dålig biltur runt i stan
Lidl  .. den gröna är hennes och den andra är min + lite grönsaker
Så till ÖB där detta inhandlades + en hel del annat
Hemma blev det fullt på bänken
OCH nedanför innan allt blev inplockat där det skulle vara
                               BRA ATT HA .. en sparade burk passade bra nu till mina skorpor
                                                      Slipper att trassla med påsar varje gång
JA det kan hända saker som inte är planerat
EN toppendag eller fm blev det
Så lite mat  .. vila så sen då
VILLE INTE SOMNA 
FÖR dom där VENTIL-GUBBARNA skulle ju komma
 När klockan var nästan 16,00 nej inte har dom kommit
Ringer basen .. jag hör av mig säger han  .. efter några minuter ringer det på dörren
FÖRST koll och mätning i badrummet
 Så en i grovköket och en kille tar köksfläkten
fem minuter sen var det klart
ALLT var bra sa dom 
TACK och hej då
ÄNTLIGEN var det fixat  efter fredagens strul då dom inte kom 
JA jo det händer saker lite då och då
 Fick Hemmets Journal i morse med morgontidningen
Läste denna historia i PER PENNA
OCH FICK DAGENS GLADA SKRATT
JA så kan det bli
DET blev ju mer bloggat än jag tänkt mig
IBLAND händer det saker som man inte räknar med
HEJ SVEJS go vänner
I dagens regnväder
LIKSOM i går

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar