fredag 14 april 2017

Långfredag med snö

JA .. vädret gör som det vill
Inte som vi vill

Margareta Endals foto. 
DETTA vaknade jag till i dag  .. inte alls kul 
 Så på innergården  .. fullt med fåglar
OCH häcken var helt vit denna morgon
MINUS 1 grad
JA ja så kan det vara
1975  .. vid min fd sommarstuga
30 maj  .. tulpanerna var nedsnöade liksom bilen
Så vinter i dag  .. inte så konstigt ändå
KÖPTE en bukett till mig själv
EN av dom var en triss-tulpan
Fåglarna  gillade tydligen snön
JA jag köpte tulpanerna på Ica i går
 DET blev många kringelkrokar inne på ICA och soprundan började jag med
 På hemvägen vilade jag på min bänk
EN pippi där  .. eller
DENNA lustiga gren rot eller vad det är .. var det 
 SÅG ekorren från balkongen i går 
DENNA limpa ska jag baka  .. kanske i dag
Bockar o sträck .. kollade vad som fanns hemma och vad jag skulle köpa
SÅ Keso fick jag köpa också
OCKSÅ från balkongen
DET sopas grus från gator o trottoarer och gångvägar i området
OCH där blir det  avlastat när maskinen är full
SEDAN hämtas det för vidare transport nån gång 
SÅ en vilsen ballong
på min Icatur
HEJ SVEJS denna SNÖIGA lååååååååååååååååååååååååååååångfredag
HEJ DÅ

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar