lördag 22 april 2017

Lördag 22/4

BLÅSER som attans i dag
 08,08 ..  jo det bara blev den tiden då jag vaknade tidigt i dag
10,04 
DÅ är korsorden lösta
Frukosten uppäten
DATAKOLLEN  den första är klar
I går blev det väntan
och väntan
och väntan 
INTE kom det några ventil-rensar-gubbar
RINGDE när det var 10 minuter kvar
JA JA .. han påstod att han ringt på två ggr
DET tror inte jag
FÖR jag var hemma hela dagen
MEN STRUNT SAMMA 
nu kommer han på måndag mellan 14,00 och 16,00
JAG planterade om dom sista pelargonerna
INTE helt sant för har ett par lite större krukor kvar
DELS min Skövdepelargon
DÅ var den andra lådan klar
Då är det städningen kvar
SÅ fin var min SKÖVDEPELARGON förra året
VARFÖR jag kallar den Skövdepelargon
JO ett arv från min mamma som bodde där och hon gick bort
22 Augusti 2014  .. nästan 90 år
JAG var på begravningen den 8 september
DÅ var vi bara och kollade lite i hennes lägenhet
OCH tog hem några småsaker
MEN så var min dotter med och rensade efter allt några veckor senare
JAG kunde inte vara med
MEN hon tog hem lite saker som jag ville ha
OCH så tog hon hem denna fina
PELARGON 
 och se jag har kunnat hålla den vid liv
SÅ nu väntar jag på sommarens prakt
FÖR den ser fin ut nu .. där den är i GROVKÖKET där alla
Pelargoner varit i vinter

Här hemma händer inte så mycket
DET vanliga som måste till för att man ska klara det vardagliga livet
JAG fotar lite fåglar då och då från balkongen
I går var det sammanträde i trädet
MEN en hel del fåglar på marken också
TVÅ Ringduvor här men jag räknade till 8
SÅ alla kajorna
MEN svårt att få med fler på kort då dom sprider ut sig över hela gräsplanen där 
mellan gångvägen och lekparken
Så var ekorren framme också 
MEN MEN DET SÄMSTA AV SÄMSTA KORT 
Jag tagit på länge  .. BRUKAR kasta dessa kort .. men det ville jag inte
FÖR ville visa att den är där lite då och då
OCH så var det  väldigt blåsigt i går
In och hämta tröjan .. då var korren borta

DAGENS MINIKRYSS
DET blev ..  22 April 1964 avled Karl Gerhard
OCH jag väntar mitt första barn 
Det bara blev så
LENA föddes den 21 december det året
JA ja så är det  
Blåser som attans i dag också
7 grader och 14 på solsidan
Det var en stund sedan .. mera moln nu
HEJ SVEJS go vänner

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar