tisdag 18 april 2017

Måndag

NEJ tisdag
MEN ny vecka ända .. den blir en dag kortare 
 Dagen började lite molnigt och runt  5 garder
MEN så går ju jag inte upp så tidigt  .. i dag 08,40 
JA då var dom igång igen
OM min lilla lurventuss blommar mer än nånsin i år
OCH trion den lever än .. och får vara kvar nån dag till
 LIKSOM hela buketten
Fixade lite i köket  då hör jag  .. DEN kommer åter
GÅR ut på balkongen då är han vid min port
SER ett par av måsarna där borta på hustaket
OCH dom svävar runt på himlen   bråkar med kajorna ibland eller med varandra
OCH städ-dag blev det i dag ute
 OCH jag plockade ihop mina sopor
BRUKAR ta dom när jag går till ICA eller om jag ska  åt andra hållet
IBLAND får jag bara gå ut med skräpet
Satt bara och kollade runt på nätet
Hittade denna fina häst som reser land och rike runt och visar upp sig
På bröllop mm  SÅ stilig den är 
OCH SÅ BLANK SVART OCH FIN
 Även om jag inte är nån hästperson så tycker jag det är vackra djur
HAR en hästperson  i familjen och bland  andra
En dotter som rider och tävlar lite trots att hon passerat de 50
JA dessa djur som ger så många unga som gamla glädje
MINA katter  förut gav mig glädje
VISST skulle vilja ha en Katt igen  .. men tid .. pengar och lite
I mitt tycke för liten lägenhet .. eller   inte
MEN BALKONGEN är ett aber vad gäller katter och höjden
DEN såg jag en dag för  några år sedan
SÅG musen först och oj vad kissen letade
PÅSKEN är över nu
EN gammal bild som alla mina kattbilder är numera 
DET blir 6 år i sommar sedan mina älsklingar for till himlen
HAN älskade att dricka ur kranen
Så en älskad person med sina minicirkus
SOM slutade sitt liv för tidigt
 
DET var då en gång i HUSVAGNEN som dom älskade
HEJ DÅ för nu
HEJ SVEJS
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar