måndag 6 november 2017

2017-11-06 Flaggdag i dag

Gustav Adolfs dagen

Flaggar i dag
Har fått SY-JOBB 
3 klara .. + 1 som är lämnad och den blev godkänd
3 till på gång
 men det ska bli några till sedan
FÅ se vad vi hittar för tyg .. Bästa CH ska följa med .. det är hon som fixat detta
En äldre sjuklig dam som dräglar OCH nu är hennes andra urtvättade och fula
SKA se om vi hittar nåt tyg med julmotiv 
ANNARS kanske nån handduk .. .. dessa är sydda av handdukar
DOM sista tre har varit ett badlakan
OCH akvariet .. det är jag så nöjd med
FISKARNA mår bra  .. dom ska snart få nya kompisar .. om nån vecka
INTE ha för bråttom
Virkar gör jag  .. nu är det 20 kvar till 200 
SEDAN ska dom stoppas 
dom 3  i nedre raden virkade jag i går  .. + 1½ rödvit

SÅ jag är snart framme vid målet
09,33  .. då är det skugga på nästan hela planen  .. lekparken
10,27 .. molnen kom och dom gick
10,28   SKUGGAN täcker en stor del av huset
DÅ ska jag kliva ur morgonrocken och fortsätta dagens arbete
LITE syjobb
JAG gillar att sy men  större jobb blir för jobbigt för min kropp
DETTA är ett lagom stort sy-jobb 
OCH jag kan ta det när jag känner för det
DET ska bli kanske 15 innan  det är klart
NÅT julmotiv .. påskmotiv  och sommarmotiv
FÅ se om vi hittar tyg eller handdukar
Här började jag i går med att  nysta upp lite undertråd 
MEN den gröna .. oj den bara gick av
 så nu ska jag sy resten med vit tråd 
HA DET SÅ BRA
NY vecka börjar
HEJ SVEJS 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar