onsdag 22 november 2017

2017-11-22 .. I dag

I dag  har jag gjort detta
Vaknade som vanligt vid 9-tiden eller straxt innan i dag
Det snöade lite då
Startade upp datorn  .. skrev  Tankekorn
DAGENS TANKEKORN
Så plötsligt kommer det  -  det rätta ögonblicket
SÅ fixade  frukosten
Så åt jag den som jag brukar framför tv-en  och läste SN  .. dagens tidning
Löste dags-krysset och ett ifrån hemmets Journal
Minikrysset vill inte min dotter att jag visar samma dag .. för hon löser det på kvällen
Detta var lättlöst i dag
I dag kom Hemmets Journal .. som brukar komma på tisdagrna
Men kan vara sen nån gång
Fotade akvariet .. ett av dagens göromål .. byta vatten och ha i algmedel
för det har blivit brunalger i det .. kan bli det i nystartade akvarier ibland
10,34   tar bort sängkläderna och stoppar dom i tvättmaskinen
Bädda ska jag göra i kväll .. innan sängdags i alla fall
10,35  .. fotar haklapparna  .. nästa jobb .. men se det har inte blivit av i dag
Fikabesök blev det ju på em
10,36 .. ser ju ganska bra ut nu .. plockat in lite i diskmaskinen
NU klockan 17.00 satte jag igång den
Har min lilla Kom i håg lapp  .. den fixade jag när jag jobbade på Zoobutiken
när jag bodde på Kyrkogatan  .. för jag tvättade handdukar till butiken
DET var ju min sambo som ägde den då
Men det var då det .. han gick bort för 11 år sedan och 3½ år innan såldes den
Lappen hänger kvar  .. lite bra  .. för glömma är lätt att göra
Köpte en skraplott i går .. vinst 30 kr
KVART i två dukat kaffebordet 
INNAN hade jag blockat bort alla haklappar och lagt på den andra sängen 
Torkat av bordet
Hade messat min vän HC  .. så klockan två kom hon på fika
TREVLIGT snack i nästan två timmar .. kollade Haklapparna ..  fikade
Pratade .. kollade lite bilder .. mera prat
SÅ följde jag med ut och hämtade in p-kortet
FY attan .. regnar ute
Så .. körde jag igång diskmaskinen .. runt 17,30

Satte mig vid tv-apparaten .. en liten stund
SÅ värmde jag mat .. en liten paj och sallad som var klar sedan i går
DÄR blev det lite fel  .. ÅT innan jag körde igång diskmaskinen
NU kollar eller lyssnar på tv .. den är bakom ryggen på mig
Just nu håller jag på att virka ett reflexarmband  till mig själv
DET ska bli 40 cm för att gå om jackärmen  ..
Gav bort en av mina reflex-möss i dag
Söta  även utan att katterna ska ha dom  .. lite svårt att se
men det är reflextråd in-virkat .. och reflexögon och morrhåren på dom rosa
DET var dagens arbete .. och lite tid av dagen finns kvar
KLOCKAN är nu 17,53
TV-kvällen börjar 
HA en bra kväll
Lite spår på parkeringen .. men bort-regnat nu
HEJ SVEJS go vänner
H E J  D Å

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar