söndag 12 november 2017

2017-11-12 .. Stoppat

JUST det .. stoppat kattmöss
I dag var det soligt och fint  .. men kyligt
Beror på var eller vilken termometer jag kollar på så är det .. eller var det
+ - o i morse vid 08.30
Månen hade inte lagt sig 

Ska fortsätta stoppa mina kattmöss 
Så där ser det ut i dag  innan jag startar dagens arbete .. nån gång
I går lördag startade jag stoppningen
Plockade fram allt som jag skulle ha   och en mugg fika på bordet   .. Ett måste
När det är så många som 200 eller däromkring då får inte alla rum i min lagerlåda
DÅ blir det en skokartong modell större
DÅ lade jag ner nästan alla kattmössen där .. alla fick inte rum
Så lade jag 10 på fotpallen .. men i första  fasen blev det några röd o blå som är tingade
SEDAN stoppade jag 10 .. sydde ihop dom  så ner i påsen
DÅ var dom klara
BYTT taktik i år
DET blir inte lika enformigt då
Stoppa några .. sy ihop dom
DÅ är dom klara .. istället för att stoppa alla 200 sedan sy ihop dom
DET blev roligare i år att fixa alla 

Mössen .. påsen och vadden
Stoppat några
Ner i påsen .. klara är dom där
Tur det fanns påsar i garderoben att ta fram
 Började på en ny påse vadd
Minskat i kartongen och ökat i påsen
Så kul trevligt att se dom  växa från platt till en söt liten kattmus
I dag firar jag KURT vännen min
Men han är kvar i Finspång
Ska ringa lite senare  .. för se både han och jag är morgontrötta
I går hade det regnat ganska så mycket på natten
Min ena balkonglampa hade en droppe på sig 
I går kväll snöade det  .. men det var borta i morse
HeJ SVeJS FÖR I DAG
HeJ DÅ 
FORTFARANDE fint väder

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar