måndag 13 november 2017

2017-11-13 Mössen klara + lite strul

NU är alla klara
Grisarna klara  ..  50 st
Mössen klara  150 st
Så nu ska dom när lusten infinner sig 
Sortera dom i högar
MEN just nu är bordet upptaget med alla haklapparna
Några juliga ska det också bli ..
DÄR åker hon .. städtjejen  .. men oj så suddigt det blev 
Rent och fint är det  .. utom i köket .. jo då .. bara bordet som är fullt med tyger
Många möss i en påse
Tog en promenad i går och köpte små blockljus på Blomsterlandet och lite annat på COOP
Där gick jag till fel kassa 
Skulle gå till själv-scanning-kassan .. jo på sitt sätt
Men inte rätt ändå .. för det var en snabbkassa där du skannar dina varor själv
JA ha .. det kom en tjej och frågade om jag var  Margareta
Fel kassa och så var det avstämmning
OK  sedan blev allt bra .. inga fel  
Röjning i skogen vid värmeverket  .. många stockar på marken 
så många träd var borta
Går in i hissen ..  när jag kommer hem .. tappar mina solglasögon
BLÄ .. och jag  försökte få dit glaset .. nej då
MEN senare på kvällen  testade jag igen .. då fick jag till det .. så nu är dom hela
Mera strul .. skulle värma min mat  i mikron .. skvimpade över
Då tar jag provstickan och ska peta bort en matbit vid luckan
det gick bra .. men inte att torka stickan sedan
 BLÄ
Men se jag kan fixa saker
Värmer pinnen med tändare och trycker in den i plasten .. så är den hel
MEN så värmde jag plasten lite runt .. då blev det lite svart .. få se om jag får bort det
ANNARS får det vara som det är
MERA strul .. där ska den vara när jag är i rummet
men lade den på min fotpall och tv-tidningen där  mobilen är 
SÅ jag sparkade nästan ner mobilen på golvet
MEN nu är det bra med strulande eller det blev det i går
JA det var i går 
och i dag fixat till haklappar .. klippt till dom 
så i kväll kanske jag syr några
eller om det blir i morgon
DET återstår att se hur det blir
NU är det slut för i dag
TACK o hej
HEJ SVEJS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar