söndag 26 november 2017

2017-11-26 S Ö N D A G

Ja ha .. då har det varit lite annat  
DET blir inte alltid som man vill
VÄDRET .. ja ja den är som det är
Den är ju fin vid ingången till vår innergård .. eller baksidan
Finns ett cementrör som är stora blomkrukor .. 4 fina och 4 andra
lite gråaktiga som jag inte kan namnet på
Detta träd är då jag ska gå in till baksidan .. innergården
SER lustigt ut .. tror det beror på att huset är där och då ramlar inte alla blad  
FÖR det blir väl liksom  skyddat av vinden eller nåt sånt
Hade otur häromdagen att jag sydde av  symaskinsnålen
DÅ gick jag till CH och hämtade .. hade messat innan
Hade inte tänkt gå ut men det blev en tur på 30 minuter med en kort extra sväng 
och lite snack hann vi med också 
Kissen mötte vid hennes dörren .. när jag ringt på
GICK upp i den lilla skogen vid parkeringen .. B L Ä  .. inte alls trevligt att se
UNDER en stor gran var det  .. bara ett par meter bakom cykelrummet
Hade gått förbi min port och rundat gaveln på vårat svängda hus
 där börjar den lilla skogen som är där 
Min ask blev tom .. men se CH hade ju nålar hemma
Så SN som kom i fredags
Så i går sydde jag klart lite tvättlappar eller  torklappar
MAN kan ju ha dom till lite av varje  .. ska med till damen som ska ha haklapparna
 OCH i går em fick jag se att min kaktus LURVENTUSSEN blommar igen
Dagens väder söndag klockan 09.30 
Så dagens frukost och lite kattmöss jag virkat  dom sista dagarna framför tv-apparaten
DÅ får det räcka för i dag
HEJ SVEJS
en vecka kvar till 1 advent .. oj vad tiden går
2015 års gran .. fanns ingen förra året och det blir nog ingen i år heller 
I veckan tände dom den tråkiga slingan som bara dom ser som bor mitt för
GRANEN den såg ju alla från sina balkonger eller rumsfönster
JA ja ... besparing heter det visst
HEJ DÅ

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar