torsdag 16 november 2017

2017-11-16 fort går det ibland

Ja jisses vad den här veckan gått fort
REDAN torsdag
I tisdags var det handlarrunda med bästa CH
Ica .. Rusta .. Jysk  så ner på stan
Clas Ohlsons  .. så traskade vi till Tygaffär nummer två då den första hade lunchstängt
Jag hade handlat en del på  Clas Ohlsons
DEN väskan glömde jag på tygbutiken ..
TROR aldrig jag har glömt något förut
JO i min ungdom ett paraply på en buss 
I tisdags blev det inga bilder .. FÖR då åkte jag bil
MEN i går onsdag .. tog jag ta bussen ner på stan .. så gå och hämta väskan
HÄR vilar jag lite efter att gått från Väster till Öster
Väskan är med nu
Innan jag kom så långt som till vilopausen  så hade jag gått förbi
Sparbankshuset .. där var dom i färd med att sätt upp julstjärnorna som lyser så fint
När mörkret  är 
Juldekoration på väster
Och på Öster  .. just där öster börjar vid Torgets slut
Tänkte gå till Karin o Lasse  .. men tur var så ringde jag innan
dom hade sovstund  .. Lasse svarade lite yrvaket ...
Det var ju inte så bra  .. där var denna kråka utanför
Jag gick förbi där dom bor och lade tidningar i brevlådan
HON får ju mina lästa
KOM på just när jag skulle gå .. så jag vänder och tar Å-SIDAN hemåt
för jag hade fått vänta en ½ timme på bussen  .. den gick just förbi
MEN fick se nya fina skyltar   vid bron där
Vände på mig och ser vattentornet 
Skogen vid Fåfängan där fanns det  rödbruna träd .. Ekar
dom släpper ju inte bladen 
Framme vid nästa bro  .. ÄNDERNA kommer i flock simmandes mot mig
Så är dom nedanför mig  .. men se .. jag har ju ingen mat
Vänder på mig .. fin skylt där också  .. och fint är det 

Så en vissen buske där vid å-kanten
Hade ju köpt i går .. så det blev lite färdkost på vägen mot hemmet
DET är en seg backe upp från ån
Så ska jag gå över vägen 
TRYCKER INTE på stopp .. kommer ju inga bilar då
Men varför har någon klistrat en lapp med LASSE BERGHAGEN  för 
på en stolpe .. kan man undra
Så traskar jag nästa lilla backe uppför

SEDAN är det hela Gruvvägen att gå
VID en villa en buske med en  hel hög gråsparvar
Några flög när jag kom för nära
Så hemma  .. där blåste han ihop en massa löv när jag gick
NU var det en hög under björkarna
OCH i dag är högen borta
Väldigt dålig bild  .. tar genom fönstret på framsidan där dom  sög upp löven dom blåst ihop i går .. men solen sken ju .. så det blev konstigt 
Så hör jag muller på baksidan
DÅ är alla fordonen där  .. tror dom är klara nu för dom försvann efter en stund
Tidigare på fm så var det nåt pådrag av polisen .. först två bilar på framsidan
Sedan kommer en in på baksidan och går in i en port
TV var dom .. ja det händer saker var dag
PÅ Facebook är det lite utmaningar ibland
JUST nu ska man lägga upp svart vita bilder av vardagen utan nån kommentar
Så änderna passade bra
Och Lasse som är så glad på denna bilden
DÅ får det vara bra för i dag
HEJ SVEJS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar