fredag 3 november 2017

2017-11-03 fredag

Ibland hinner jag inte som jag vill
I går blev det lite nostalgi
FÖR då skulle min lilla rara mamma ha fyllt 93 år
HON gick bort för tre år sedan
DET här kortet är från 2003 då hon var på besök i Nyköping
Hon bodde ju i Skövde
MEN nån gång  så kom hon  men för det mesta var det vi som åkte dit
2009   på hennes födelsedag .. var vi på besök
Men nu blir det inga resor till Skövde
NÄR jag letade fram korten på mamma så hittade jag många andra trevliga kort
4 kusiner
min dotter ANITA .. så kusinen ANKI .. LENA och kusinen SUSSI
 VI mammor hade sytt dessa klänningar och köpt tyg och mönster ovetandes om varandra
Mönstren är nästan lika   ..
Ett annat kort .. OCH denna fina klockstapel  brann ner i maj
SÅ tråkigt så ..
från 1700-talet var tornet
JAG och mina två flickor en  dag på bromenad
Lena och Anita
HÄR mitt äldsta barnbarn FREDRIK som är 28½ år nu
Kurre och han var bästa kompisar  så länge Kurre levde
Det är snart 6½ år sedan mina katter gick bort
Skottis var en riktig tv-tittare
Kollade ofta på tv
..........................................................................................................................
NU varför jag varit lite upptagen
JAG har köpt nytt större akvarium  54 liter emot 20 
Så jag har pysslat med det .. mycket vila  .. för se min kropp och visst arbete 
DÅ blir kroppen och jag osams
Rampen .. pumpen o värmaren är borta ur burken = kartongen det kom i 
Lilla burken ... tömt vatten så jag kunde flytta det .. så fyllt på nytt
DÅ blev det tomt där och rentorkat
Bakgrunden monterad med silikon
Testade med RAMPEN PÅ  .. det kommer att bli bra
Sanden = gruset fick jag av bästa CH  .. skölja skölja skölja
oj det var en jobbig procedur .. för min rygg och kropp
MEN med duschen gick det bra  .. tog lite i taget
TUR jag hade min sittbänk i badkaret  .. men ändå lite lågt
I dag  .. fyllde jag på med resten av sanden .. i med pumpen
Så planterat växterna  i med en del stenar 
Ta en del vatten från det gamla .. så fylla på med kranvatten så det blir fullt i det nya
Så plantera växterna .. i med stenarna  och roten .. en konstgjord  från det andra
NU ska det gå så här tills i morgon
Liten pippi utanför i morse
MAT måste jag ju ha .. så i går kokade jag LINSGRYTA
med en sötpotatis .. två morötter .. en lök  och liten bit  vitkål
så 1 dl linser  .. buljong och krydda
Så gott så blev det
ÅT i går och åt i dag  .. så tre burkar i frysen
BRA ATT HA
Så har jag sytt denna haklapp .. modell lite sörre
OCH det blev godkänt
CH hade klippt till den första .. så det var denna jag sydde
OCH  dom som ska ha den  .. en äldre person som dreglar
DOM blev nöjda så nu ska jag göra några till  .. då sätta på en lapp av tyget med ett 
STORT M på  eller sy direkt på  tyget .. får testa lite 
DEN är dubbel med PLASTAD frotté  på baksidan
vändsydd .. så bra det blev
OCH knapphålsresår  som knäppning
Fler nostalgibilder
Parkering i Holland
Fint väder i morse och fint väder nu klockan 14,35  
HA EN BRA HELG  ..
JAG ska pyssla med akvariet  .. kanske en tur till Zoobutiken och köpa ett par växter
HEJ SVEJS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar