lördag 18 november 2017

2017-11-18

Stadstur i går igen
Ja för jag skulle ha den där lampan
Ja detta ser man lite då och då ..
Gator ska byggas om 
HADE tänka gå dit i dag .. ÖPPNAR ny butik
MEN orkar inte gå till stan i dag också
4½ timme med fika hos Karin o Lasse och snack med dotter en kort stund på hennes jobb
DET får räcka för fler dagar
MEN min lampa till SYMASKINEN den kom hem 
HADE tänkt ta bussen hem men det blev en promenad.. för åka men sen smockfull buss
NEJ det gör jag inte
MEN promenaden var inte helt fel ändå  .. den behövdes
MEN jag hade ju gått runt på stan .. så jag var trött .. men hem kom jag 
UTAN problem ändå
NU sista svängen så hemma snart
DÄR är det jag handlade i går
DET vita i mitten är reflextråd .. som jag ska virka in i några möss
DÄR är lilla musen .. UTAN kattmynta
 med reflextråd  .. ögonen är reflex liksom morrhåren 
TÄNKT att ha på en väska eller på jackan
DÄR ser man musen att den lyser lite 
OCH så ska det bli några påtade snoddar  .. men få se om det blir som jag tänkt mig
ANNARS går det att repa upp och virka möss istället
Pyssel pyssel är kul ibland och snart jul
Fint utanför hos mina vänner 
Lite ledsen ser den ut  .. men ändå fin så här en sen höst eller är det vinter
Lilla Retrobutiken  .. med allt möjligt vad gäller barn och så ska det bli
LOPPIS där också  .. får gå dit och kolla nästa gång jag är på stan 
HAR varit Bissarnas loppis där förut .. dom låg där sista året efter en flytt från
Kyrkogatan där dom låg i många år  .. en ibland så måste  det ta ett slut för en del
BISSARNA var en  och är en idrottsförening i Nyköping
HANDLAT där många gånger och lämnat i saker
BODDE ju granne .. nästan med dom förut.. lite tvärs över gatan
DÅ fick dom alla mina SN-tidningar .. för tidningar går åt att slå in saker i
NU får min ZOOBUTIK tidningarna .. tar med i "dramaten" när jag har en full vagn
FÖR växter och fiskarna i sina vattenpåsar måste också slås in 
när det är kallt ute
FÖRR när vi hade zoobutik då gick alla tidningar åt där
DÅ är det hej då för denna lördag
DET var länge sedan  .. eller i somras 
I dag är det så gråtrist som det bara kan
SÅ lite pigga upp så här på slutet av dagens blogg
HEJ SVEJS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar