onsdag 29 november 2017

2017-11-28 NU har det varit annat

JA så det blir .. jag och vädret    går liksom inte ihop
I söndag var det  Julmarknad som jag var på
Kaffe drack vi och jag frossade lite
Så fint i fönstret
VI var vid GRÖNBORGS TRÄDGÅRD .. massor med olika knallar inne i deras stora lada
PÅ olika håll o kanter  .. men kameran .. den  fick vila .. det bara blev så då 
MEN träffade flera personer som jag kände igen
 I måndags vila 

I går var jag på ÖGONKONTROLL
JAG har ju haft strul med vänsterögat länge
KOLL av TÅRKANALERNA  .. dom var ok
SÅ nåt som heter MEIBOMSKA  körtlarna .. dom var också ok
MEN jag har en infektion i vänster öga .. så en salva fick jag och ska  använda i 10 dagar
ÄNTLIGEN .. kanske jag blir av med mina problem .. Känns faktiskt riktigt bra redan efter bara smörjt i går kväll och i morse 
JA ja  .. varför har dom inte sett det när jag varit där förut
NU var det en specialläkare på tårkanaler mm
TACK för det
Tog en sväng ner till stan .. sist jag gick där var det  löv på träden där
Hälsokosten .. apoteket .. och en garnbutik 
Så förbi ICA nere på stan Innan jag tog bussen hem
Mat måste jag ha
I går kväll .. em efter en sovstund   fixade jag till lite adventssaker
SOM ska upp innan helgen
DÄR ligger alla STJÄRNORNA  .. men bara två ska jag använda
en ska bytas mod skärmen där i sovrummet
Så ska slingorna  ut på balkongräcket
I SÖNDAGS   fixade jag alla kattmössen och grisarna 

KANSKE att jag postar dom i dag
Alla är packade i paket  .. eller stora kuvert
Dålig bild blev det  .. stoppade dessa i går kväll  ..
TVÅ kommer en tjej och hämtar på fredag

DET var detta
NU ska jag bara slöa
FÖR i går fick jag gå upp klockan  07,30  ..  två timmar tidigare nästan  .. än jag brukar 
var hemma vid 12-tiden och handlat på stan  efter att jag gått i regnet från lararettet
DET tog väl 20 minuter ungefär .. så lika lång tid innan jag var vid ICA
 så  till bussen och vänta i 10 minuter  .. 
SÅ FRUN ÄR TRÖTT I DAG
HA EN BRA ONSDAG
DET blev lite fallfrukt när jag sorterade kattmössen i söndags
HEJ SVEJS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar