fredag 10 november 2017

2017-11-10 .. Haklappar

Erbjöd mig att sy
NU är 10 klara
Leverans i dag
JAG gillar att sy men Kroppen klara inte så mycket som jag vill
Bästa CH hade fått i uppdrag att sy dessa haklappar 
Men HON hade så mycket annat att stå i
SÅ då erbjöd jag mig detta arbete
FÖR det var ett lagom stort arbete .. KUNDE ta nån då och då
MEN det blev mer än nån då och då
DET blev tre fyra om dagen 
DET VAR JU SÅ ROLIGT och hade inte sytt på länge
Så det var ju extra roligt att få hjälpa till
Så häromdagen köpte vi mer Plastad frotté  och en handduk på Rusta
SÅ hade jag  några som jag tog och klippte till
Det hänger några på stolsryggen
3 av en badhandduk 
DEN handduken blev det 1 av
Liksom denna 
3 av en handduk .. eller badlakan är det
Detta är av en vanlig handduk
Där började jag klippa till av rosa handdukar
och första provet blev godkänt
Så nu hämtade bästa CH ett gäng på 10 haklappar
OCH så fick jag en JULRÖD handduk som ska bli en haklapp
Så mellan allt annat virkar jag
I dag har jag virkat 5 st .. men nummer 5 missade jag .. den låg kvar på bordet
09,09  .. jo det var faktiskt den tiden det står på kortet när det togs
Var lite seg i morse
Där i mitten är månen
UNDRAR vem som fryser om lilla fossingen
På en sten vid HSB-husen 
JAG är på väg till ett enkelt  82-årskalas  i går vid 2-tiden
DET blev bara hon och jag
MEN SÅ BRA det blev .. pratade   och pratade 
Gott bröd
Fina rosor hade hon fått
OCH så hade många väldigt många ringt på förmiddagen
OCH när jag var där ringde några
Till sist blev det bara slut kvar  .. nästan .. 
så hjälpte jag henne med att rensa lite i hennes mobil
JUST Det av mig fick hon en almanacka .. som jag fixat själv..
Gör ca.,10 varje år och ger bort
Så dags att gå hem .. kollade ut .. oj oj oj så många fåglar som for runt
två flockar .. men svårt att få med alla ..
så började det skymma  lite .. så det blev som det blev
GICK yttervägen .. jag kallar det så .. den stora vägen som bussen tar
Röjning i skogen där
Hade läst om det i tidningen
VÄRMECENTRALEN ligger där .. man anar lite av ena mindre byggnaden 
Kom hem och fixade till dessa haklappar som nu är levererade
FREDAG i dag
HEJ SVEJS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar