torsdag 5 mars 2020

2020-03-05

HEJSAN ..
JA ha vad ..
Vet inte .. bara en sån där dag som vanligt
Tomma små lappar .. vad då 
JO fick paket i  måndags .. klippte små lappar av det kuvertet 
gör så av dom som är lite tjockare .. Slipper köpa lappar ..
VAD .. jag anade för jag visste att dom skulle sända garn
MEN Brevet var en överraskning men ändå inte
Mitt gamla resebolag har ju  slutat .. pensionärer nu
Då har dom hänvisat till dessa och lämnat över  namn mm till dom
Så i går kom deras katalog
Vill man ha eller resa med dom så kan man  anmäla sin e-post
DOM har uppgifterna .. men vill ha bekräftat om jag vill fortsätta få 
info av dom .. så kollade runt på deras sida i går och anmälde mig
Nackdelen är att dom utgår från Stockholm
Men ska göra en Engstrands resor .. en engstrandsflik
 som går ut från Nyköping
MEN det blir lite senare ..  I höst  ..  mycket pyssel för dom att få till allt

Kollade igen vad dom skrev
Så kom det ett paket med garn också
Fina färger är det 
Så virkat lite nya möss har jag gjort
Nya kattmöss av det nya garnet 

Så  satte jag ihop några bilder
BAKADE en paj i går .. mina små-pajer blev en stor då
Så gillar jag tomater 
MERA nya möss .. och en bild som var när datorn hade varit i viloläge
En till 4-bild
Det hade ju snöat så det var vinter igen .. men i går så var det borta
PÅ kvällen försökte solen komma fram
MEN månen visade sig  på framsidan 
senare på baksidan .. men då var det läggdags för mig och massor av moln så
då var det ingen ide att trixa och försöka få nåt kort

Satt och virkade .. så skulle jag ta saxen .. men vad  .. hur kan den vara så 
INTE svårt .. men jag hade inte sett det  .. och att den inte ramlade 

I går kväll virkade jag dessa fem olika av två garner 
Så i morse ..  DETTA är framsidan men såg tre flyttfåglar på håll .. som var på väg 
över hustaket .. FORT ut i köket

JO jag fick med dom men det blev lite suddigt .. zoomade in för fullt

Innergården denna torsdags morgon 0-gradigt 
NU mera moln 
Lite skrivtorka .. men fick ihop en blogg
I går skulle min syster från BIE komma .. men snöade massor på morgonen
BLÄ inställt .. så få se när hon kommer 
HON ska ju hämta den stora bamse-musen
Så få se när nästa resa blir av .. 
HEJ svejs för i dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar