lördag 7 mars 2020

2020-03-07 Lördag

HEJSAN
Blir inte alltid som man tänkt sig
MEN i morgon kanske min syster kommer 
Det blev ju snöväder sist
OCH int KVINNODAGEN i morgon
Vädret gråtrist i dag  +3 i dag nu denna lördagsmorgon kl,10,40
Vad ha hänt
I går letade jag efter en bildmapp som är borta
JAG lade ju över 2019 års bilder på ett USB-minne
gjort det lite då och då
Hittade många andra trevliga bilder .. ett collage från PhotoScape 
Så en mapp .. borta .. men var .. tror jag tagit bort den av misstag när jag lagt över
Letat bland alla om den låg i nån annan .. nej .. borta
MEN det jag letade efter fanns i FB så det är ok en då .. 
ÄNDÅ lite trist .. för nu har Mitt fd bussbolag slutat
PENSIONÄRER
Fick en ny katalog  i måndags från det nya bolaget som fick våra uppgifter
FÅ se om det blir nån resa som passar .. nån gång
Fotar en hel del från balkongen  .. i går blev det detta och den ena har nåt i näbben

På em blev det en tur till CH och KAJSA var där 
Fika två dagar på rad där nu  .. och jag fick tre fina garnnystan med mig hem
och tidningar .. vi byter men mina var kvar hemma .. så därför gick jag dit dagen efter igen

GO-fika blev det då 

Hemgången .. hennes fina krokusar utanför

och vintergäck
Så var månen där vid hustaket men det var lite tunna moln då
och taket  skar jag bort 
Förut hade det varit klarblå himmel
I dag tvärt om .. gråmulet 

Några portar från min .. Forsythian 
Åter ett kort från när jag letade .. rödhaken så fin

Favoritbild den fina anden .. vid ån där borta där vännen bor

Fredag kväll 17,50 

Lördag morgon .. fick 3 fina nystan av CH .. så virkat lite nya kattmöss
NU ska det bli en BLÅ och GRÖN 

Överfullt .. skulle plocka om .. men det har ju inte blivit av
FICK 8 nystan i måndags och 3 i förrgår 
Den lilla kulle där vid tennisbanan  .. där barnen åker pulka om det är snö
Där var det lite fåglar i morse
OCH denna synen .. tror den snart är ett minne blott
PRATADE med min favorithantverkare i går han som jobbar med badrum
Han bor i en etta i min port .. kom in med lite saker
DÅ sa han .. nu är det bara en vecka kvar här för mig
MEN vad då .........  JO nu är det klart i alla portar 
HAN ska jobba i och runt Stockholm 
Men det finns efterjobb och sedan besiktnings-jobb
har dom lika mycket fel som jag haft då finns det efterjobb i massor
JA det är ju bra för alla att det äntligen är klart
Men så alla felen .. I torsdags fixade dom mitt kylskåp för 5 gången tror jag det var
så alla andra småfel .. ja ja .. alla behöver ju inte ha samma otur som jag 
Så är det en massa baracker på framsidan där cykelhus var
FÅ se hur länge det blir kvar om det bara blir parkering eller 
nytt cykelhus där
HA det go vänner 
VÄNNEN har åkt på MAGINFLUENSA  
trist .. så därför blev det inte som tänkt denna helg
Så då kan min SYSTER KOMMA och hämta
BAMSE-MUSEN
Matfriare 

Han som lekte tjuren Ferdinand ibland
OCKSÅ kort som jag såg när jag letade mappen
Detta är när jag bodde på Kyrkogatan 
10 år sedan   snart skulle jag tro 
2011 och 2010  är dom tagna
det såg jag .. är datum under även om jag skrivit namn 
HEJ SVEJS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar