fredag 20 mars 2020

2020-03-20 fredag

Hallå alla vänner .. 
I natt kom ett tunt lager med snö
Lite men borta nu ..
Balkongbesök 
07.46 såg det ut så här utanför på himlen
MEN nu snöar det .. klockan 10,05 
och det är 2,4   förut var det 5+ 
oj oj vad det skiftar fort ibland

I DAG
FYLLER 
MITT 
BARNBARNSBARN 1 år
Jag hade skickat ett paket
Så glad blev han för presenten 
Så ser den ut Snutte- eller gos- dockan som Lotta virkade åt mig som Charlie skulle få
OCH nu har han fått den
MEN det blir inget kalas för mig där
INTE i dessa CORONA-TIDER
I går sopades det sand lite över allt 
Även på stan såg jag i tidningen att dom sopar vissa gator
Jag ser på FRÅGA DOKTORN .. för det mesta när det är
OCH sist pratade dom om denna gröten
JAG gjorde en egen variant av den i går kväll
Och det gav resultat i dag 

Min variant av PAJALA-GRÖT .. ville kolla först innan jag kokar flera portioner .. detta är bra om man är trög i magen .. Dom pratade om det på FRÅGA DOKTORN sist .. Jag tog några russin .. 2 aprikoser .. 2 katrinplommon .. lite chiafrön hade inga linfrön hemma .. låg i blöt sedan morgonen .. så 1 dl drygt med havregryn .. kokade tre minuter i mikron .. 3 dl vatten .. BRUKAR koka havregröt i mikron då och då .. oftast som kvällsmat .. DET smakade toppenbra .. så Få se hur magen beter sig i morgon bittida .. då kan jag göra så här ibland .. brukar ha russin i gröten ibland när jag kokar det .. GO kväll i solens sken .. 15 + på balkongen men blåser lite kyligt ..
Så här skrev jag på FACEBOOK i går om gröten

Ja detta med mat när man har trög mage 
Testar lite olika  då och då 
Äter ett granulat  för det mesta varje kväll annars skulle inte min mage fungera
INOLAXOL heter det  .. tar det med ett glas vatten 
Försöker äta bra men inte alltid lätt
Ensam och laga mat .. Jo jag har skärpt mig så lagar lite  och gör matlådor då
Så fick jag en utmaning att lägga ut svartvita bilder 7 dagar i rad utan någon kommentar till
Så denna ska jag lägga ut  om ett par dagar 
Har fixat och numrerat 7 bilder
Dagens svartvita
Den kan väl inte bli mer svartvit än den är med en svartvit katt
HA DET SÅ BRA GO VÄNNER
VAR FÖRSIKTIGA
För i går kväll snubblade min granne i sovrummet 
OPERATION i dag svårt brott ovanför knät
OM han har sina mattor kvar eller ej .. har jag inte tänkt på
ett tag sedan jag var uppe hos henne .. hon kommer för det mesta ner hit
 68 år är hon .. har haft eller har  ARTROS i det knät där hon bröt benet
KAN vara därför hon ramlade .. för ibland har hon så J Ä K L A ont
HON messade  kort i morse och sa att hon var på lasarettet 
VI hörs av varandra då och då ..
HA DET BRA GO VÄNNER
med eller utan snö i dag
HEJ SVEJS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar