onsdag 18 mars 2020

2020-03-18 Onsdag

Onsdag regn i dag och lite snurrigt
BARA jag som har blandat ihop dagarna
Det började i måndags med att  det var söndag ända tills jag öppnade datorn
och såg dagens datum då 
MEN oj .. Måndag
Då först hämtade jag tidningen
den brukar jag hämta det första jag gör eller innan när jag 
varit uppe på toa nån timmer innan eller så
JA det var måndag då nu är det onsdag och fel datum i min 10-årskalender
FÖR jag skrivit vädret på dagens datum i går  inte på den 17
JA ja så det kan bli
MEN jag var ändå och handlade på en tisdag som jag brukar
PÅ hemvägen vilade jag först en kort stund  .. Sedan där 
Utanför OKQ8 dom bygger nåt där
Så vilade jag igen en bit bort mot hemmet .. en bänk där
då tittade solen fram en sekund  
När jag kom hem lade jag in denna bilden i händelser på FB
Därför denna texten 
INTE alla bilder jag tar selfi som blir visbara

SEDAN traskade jag vidare mot hemmet 
HANDLAT det jag skulle .. bara en extra äggkartong
men det gör jag ibland ändå
Lite måste ha .. Lyktljusen  skulle haft flera men dom har blivit så dyra
så vet inte .. 5 kronor har dom ökat.. så måste kolla på flera håll 
Senare så lät det utanför  .. ja ha .. vad gör dom där
OJ oj .. vad det rök .. tror dom  tvättade rent väggen där i portalen
INTE gått åt det hållet på ett tag .. men troligen nån målning eller nåt
För bara där dom jobbade
Så efter en smörgås och fika så somnade jag
Senare när jag skulle plocka in resten av varorna så skulle jag koka ägg
 i en av dom 3 kartongerna var det en inkräktare eller vad
Brukar köpa bruna ägg ibland 
Men då är det en hel kartong 
Så kokade jag det
Sedan rensade jag mina räkningar mm  slog hål i dom 
och sätta in i pärmen
Men dom ligger kvar där fortfarande nu  onsdag morgon
SOM är tidigare än vanligt
Vaknade vid 7 .. blä 
Gick upp slog på tv-en efter att jag hämtat in SN
Paket ett postat  .. en halsduk till min syster
Paket två kattmöss till ett katthem .. för jag fick garn därifrån 
då fick dom lite extra möss virkade av det garnet 
+ några andra färger jag fick av CH 
Paketen låg där en dag
Så kom jag på Mitt barnbarnsbarn fyller år på fredag
Så jag skickade en sak till han och så följde det med ett par möss utan
att dom var stoppade med kattmynta  .. DET andra vill jag inte visa än
I söndags fixade jag resår i mina nya byxor
FÅR man inte tag i byxor med resår får man fixa dit en bit
FÖR jag har lite djup svank så det blir lite stort där
och jag vill inte ha livrem eller skärp av nåt slag
Då måste man trassla med det och så knappen när man ska på toa
DET kan bli kris då med två saker som ska öppnas
 Så fram med symaskinen och börja jobba då
Började med dom gröna .. det blev bra 
inte första gången jag fixat byxor på detta viset
Förut för några år sedan sydde jag ju alla mina kläder själv
MEN när kroppen  började bråka för några år sedan så slutade jag
 Jag sydde även kläder till min   mina barn  och en del annat
Sydde massor av hundtäcken till butiken 
Och överdrag till hundburar mm
Så jag har sytt massor i mina dar
Men när kroppen inte orkar  då får man fixa kläder på annat sätt
KÖPA
det är väl ok .. 
JA ha då har jag bloggat klart nu innan jag ens brukar vara vaken
HA ha Det blir lite längre dag bara så sovstund blir det väl efter frukosten 
 som ska intas snart .. ungefär som vanlig tid 
OCH kryssa  som jag också gör på morgonen
HA en bra dag denna lilllördag  som man brukar säga ibland
Oljud utanför
Container-hämtning 
HEJ SVEJS
NU är det frukostdags snart
HEJ DÅ

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar