lördag 14 mars 2020

2020-03-14 lördag

HEJ Sverige .. vad händer
Folk hamstrar .. coronaviruset  skrämmer folket
ELLER är det folket som skrämmer upp varandra
Lite sunt förnuft .. fattas tror jag
OK det är en jobbig sjukdom som som alla influensor är
EN vanlig förkylning kan vara jobbig för vissa
VAD ska man göra .. TA det lugnt  gör det du brukar
Men man behöver inte vara i stora folksamlingar
Jag var på stan och bytte mina byxor i går
Tog bussen ner så långt jag ville .. för att det skulle passa mina inköp mm
SÅ JAG gick av vid bussterminalen
in där och förlängde mitt busskort med 500:-
Så traskade jag genom teaterparken
DÄR BIRGIT KULLBERG står staty 

Biografi

Birgit Cullberg var dotter till bankdirektör Carl Cullberg och Elna Westerström. Hon studerade balett för Kurt Jooss-Leeder[6] och Lilian Karina och vid Royal Ballet i London 1952–57. År 1960 utsågs hon till regissör och koreograf vid Stockholms stadsteater och fick 1979 hederstiteln professors 
Birgit Ragnhild Cullberg  Född  3 augusti 1908[1][2][3]
Död
8 september 1999 (91 år)
Birgit Kullberg  I Teaterparken i Nyköping

SÅ traskar jag vidare upp mot centrum 
Svänger där så jag kommer ut på Storgatan
Stämplarna KOM dit  vid lilla torget som dom kallar det för  två år sedan nu tror jag
där kom man in till stan med bil förr
Hittar inte nåt om dom nu .. TROR dom kallas nåt annat
INTE stämplarna .. men borta just nu är det namnet 
Så den senaste av loppisbutiker  nere på väster
Gick inte in där i dag
Gör förbi Nyckeln där KappAhl ligger
för ska in på KULLBERGS = Akademibokhandeln 
och köpa ett .. nej en förpackning med tre suddgummin
Så vänder åter till Nyckeln .. ner på KappAhl
Fick hjälp av en trevlig tjej .. fram med måttbandet och mätte
Så det blev två par nya .. 2 smalare par åter Så blev det lite strumpor också
NÄR jag kom hem lade jag allt på bänken i rummet :. suddgummina ligger där också
Detta INFO vad är det till för
Sett det vid två olika busskurer .. senare tiden
Inte tänkt på det förut .. tror det är nåt nytt
Satt och väntade på bussen som jag missade med några 
Ringer vännen .. avbrott .. han ringer upp .. svårt att höra med trafiken
MEN .. HAN var kvar på lasarettet  .. jag hade fått SMS  mitt paket var redan på ICA
3 dagar sedan jag beställde
JAG kan komma och hjälpa dig köra hem det .. för jag ska till apoteket
OK .. när  .. 1½ timme ungefär
Åker med bussen hem då .. 
slapp gå till ICA med dramaten och hämta det 5 kg tunga paketet
Jag går bort till POSTEN på ICA
Han till apoteket .. s
å lånar jag bilnyckeln och går ut till bilen
JAG hade lånat en SAX  vid posten och  skar upp ett hål som handtag

DÅ bar jag ut det lätt till bilen
SÅ in och väntade .. SÅ mycket folk det var PÅ apoteket
TROR dom hamstrade där .. som dom gjort inne på ICA
tomma hyllor .. men vi var inte inne där då
SÅ hem och han släppte bara av mig .. måste hem och ta sina piller 
HAN hade varit på BEHANDLING  så tiden hade dragit iväg lite

SÅ när jag hade ätit mat efter hemkomsten så öppnade jag kartongen
Fem påsar med min kuddstopp  till mina kattmöss
DET visste jag ju .. men dom var vakuumpackade .. så tunna saker var det där
Klippte av ett hörn på alla så då pös dom upp till full storlek
SÅ nöjd jag var och fort gick det från beställningen
Priset .. ja det var väl ok .. ingen frakt och extrapris också
OK jag har köpt billigare av min fd leverantör .. en fd granne som hade en vävateljé 
MEN nu 80 år och avvecklade firman för några år sedan .. 
NU hade han sagt upp den helt .. ringde och pratade med han i måndags 
eller var det tisdag .. bodde grannar i nästan 30 år
Så där ligger mina nya byxor 
I morse provade jag dom
Den där info-saken på busskuren .. kom med av bara farten
TOM kartong .. inne i garderoben .. förr köpte jag två eller tre påsar
NU blev det fem .. men det fick plats 
Så skar jag sönder kartongen 
 takterna sitter i sedan tiden i butiken .. fick det inte runt i våran 
pappers-container  så virade vi tape om och lade uppå den
Den hämtades en gång i veckan  det blir mycket kartonger och annat papper 
i en stor zoobutik med mycket mat och annat till alla djuren
DOM gröna med lite vidare byxben
DOM blåa
SÅ måste jag som nästan alltid .. sätta lite resår  .. en bit i svanken
MINA bruna som är många år nu med blekare brun färg
Jag påtar ju en halsduk till min syster 
Så mönster på hur ränderna ska sitta .. få se nr 12 om den ska vara där
Annars är jag nöjd

AVSLUTAR  med några av mina kaktusar
DEN blommar nu
HEJ SVEJS
klockan är 11,30 KAFFESUGEN NU
HEJ DÅ GO VÄNNER
HEJ SVEJS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar