fredag 27 mars 2020

2020-03-27 Fredag

Veckan har gått fort ..
Blandat väder i dag .. sol ena stunden och massa moln  nästa
Brukar inte vara upp så här tidigt .. går inte att somna om
SOM jag brukar göra
Från sovrummet då
Det fick skrapas rutor .. 
När jag var på toa en timme tidigare var 
det 2- .. nu nollgradigt
PÅ innergården sken solen och  fina moln var det då .. 07,05
En spanare i björken
och en på taket en bit bort
andra hade kuttrasju eller putsade dom varandra .. svart att se på det avståndet
08,34 .. det ändrar sig fort .. framsidan
09,47 innergården .. vart tog solen vägen
Inte tänkt på det förut .. men busken där har ju röda grenar .. vid rundeln
taget från min balkong .. som dom flesta av korten
I går kollade ett naturprogram .. den tog jag kort på från tv-en 
Fönstertvätt i sovrummet i går
Såg bra ut .. men i dag har någon fågel .. satt ett märke .. litet nästan mitt på 
Blä .. Vill inte plocka bort allt
Få se hur det blir med det  .. blixt är det som syns mitt i  då i går
Många taggiga saker att flytta
Har tomater så det räcker några dagar till
Nykokta ägg till frukost
OCH den blommar för fullt .. kommer några nya blommor då och då
DOM sista korten från fönsterbilden är tagna med mobilen .. 
Får lägga in dom i datorn innan jag kan lägga in dom i min blogg .. 
eller ibland hämtar jag från Facebook
Ja övergivna katter finns det nog för många av
TRÅKIGT
Har fotat av  några dikter för att se om jag slipper skriva
Det går bra men det blir inte så vitt runt om .. ska testa att skanna
Kattdikt ja eller nej  .. Det är ju  katter som skrivit alla dessa dikter med 
hjälp av matte eller husse
 Dom 4 små bilderna är min bekants katt SIXTEN .. 
det andra är REVIS en annan bekant katt
Man fick sin bild i häften när man lämnade in dikter som kom med där 
Dikt och bild tillsammans 
en dikt 
En dikt  till 
NU får det räcka till nästa gång
DÅ var det slut för i dag  ..  OM en stund blir det 11 fika☕
HEJ SVEJS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar